Gå til innhold
Arkivverket

[#40165] Peder Johnsen g Gunild Olsdatter, Gjerestad


Gjest Anne Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Jørgensen

Jeg leiter etter Peder Johnsen og Gunild Olsdatter. Foreldrene til Helga Pedersdatter dpt.28.05.1840 på Gjerestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel dåpen til Helga (Helge):HELGE PEDERSEN Christening: 28 MAY 1840 Vegaarshei, Aust-Agder, NorwayFather: PEDER JOHNSENMother: GUNILD OLSDR--------------------------------------------------Ser ut til at hun har følgende søsken:John, døpt 23.3.1828; Ole, døpt 26.12.1829; Torje, døpt 3.3.1833; Helvig, døpt 23.7.1837; Ingeborg, døpt 26.12.1842 og Anders, døpt 30.9.1848 – alle døpt Vegårshei, Aust-Agder.Dette er kanskje Helge i 1865, gift og bosatt på Sinæs i Gjerstad [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0911&kenr=009&bnr=0030&lnr=000>LenkeI Ancestrial File i Family Search finner jeg dette: Lenke. Hvis dette stemmer, og det bør sjekkes. Ved søk på moren, Helvig Torjesdatter, i folketellingen 1801 for Gjerstad, dukker Peder Johnsen opp blant barna, men hans alder er da 3 år, f. 1798 og ikke 1782 som det sies i lenken foran. Men jeg er jo ikke garantert at dette er den riktige Peder Johnsen. Imidlertid skal han ha en datter som heter Helvig, og det kan være oppkalling etter farmor. En sønn heter jo også Torje. Legger derfor inn lenken her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Jørgensen

Hei Grethe.Tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg videre. Jeg er klar over at opplysningene må sjekkes, men det er litt greiere når man veit litt.Jeg veit ihvertfall at du har funnet riktig Helge på Sinas i Gjerestad i 1865. Det stemmer med de barna jeg har på henne.Det stemmer også at familien var fra Vegårdshei, så det er mulig at du har funnet rett familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.