Gå til innhold
Arkivverket

[#40188] Leting etter Trygve Magnus Jensen fra Hamarøy


Gjest Ann Helen Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Helen Kristoffersen

hei. Jeg er på jakt etter infomasjon om min farfar Trygve Magnus Jensen født: 31,07,1922,Hamarøy i nordland, og hans foreldre: Peder Kristian Jensen og Asbjørg Eline, kan ikke hennes etternavn.Født, ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helen Kristoffersen

Vet noen noe om Peder Nikolai Rånes og Anna Julie Henriette Rånes(vet ikke pikenavnet)? Dem hadde 5 barn,Harald f.05.10.1911,Ole,Emil,Bernharda f.24.03.1922(min Farmor) og Arvid 01.11.1924. Paul Rånes,ordfører på Røst er barnebarnet deres.Tror dem er fra Røst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børge Strandskog

Peder Kristian Jensen ble f. 1891 i Røttangen i Hamarøy. Foreldrene var Hans Albrigt Marthinussen (Jensen) og Gurine Pedersdtr (begge født i Røttangen 1861), gårdbrukere i Røttangen.Peder Kristian Jensen ble først gm Eline Westermann fra Strømsnes (Hamarøy) i 1916, men hun døde på barselseng allerede året etter. Han ble så gift 1920 med din farmor Asbjørg Eline Olsen fra gården Veggen (Hamarøy). Hennes foreldre var Normann Mareli Olsen (1859-1909) og Johanna Marie Trondsdtr, oppsittere i Veggen. Normann Olsen omkom ved drukningsulykke i 1909.Peder Jensen og Asbjørg Olsen fikk i hvert fall tre barn; Harald f. 1921, Trygve f. 1922 og Alf f. 1924.Kanskje du, Ann Helen , kan fortelle noe om din farfar Trygve og hans liv (til bruk i bygdebok for Hamarøy) – eventuelt på mail: borge.strandskog@monet.noMvh. Børge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.