Gå til innhold
Arkivverket

[#40204] Kan noen hjelpe meg med å tyde brudens navn?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Sverre Enoksen gifter seg i Bjørnskin, Nordland den 13.5.1926 (side 162, nr. 3 nederst, men hva heter egentlig bruden? Er det Sigrid Kanevik eller hva? LenkeEr det noen som er god til å tyde skrift som kan hjelpe meg?Jeg takker for all mulig hjelp!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei BirgerJeg tror det er enten Kanevik eller Kamvik, men jeg finner ingen med det navnet i FT 1900 i Nordland, heller ingen gårder med det navnet. Det er en Kamvik-gård i Sør-Trøndelag: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor L Larsen

Høyst trolig Kramvik. Navnet er kjent i Troms og Finnmark i dag, men har nok sitt opphav lenger sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk til alle for hjelpen!Jeg er tilbøyelig til å være enig i at det kan være Kramvik. Men hun skal være f. i Lebesby, Finmark og der finner jeg ingen med navnet Sigrid.Men jeg tror at jeg satser på Kramvik.Med Vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Kramvik er nok riktig ja.Og i FT 1900 var det 7 stykker med det navnet, alle i Lebesby. Da er vel dette familien hennes: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Lars Ove! Hjertelig takk skal du ha.Nei, jeg er jo klar over at der ikke er noen FT etter 1900. Men jeg har lett i kirkebøkene, men får prøve å lete videre der.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei BirgerMen ligger kirkebøkene for Lebesby på nett?? Hvilke kirkesogn var i tilfelle det?Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da er hun sikkert så sent på året i 1903 at hun ble døpt i 1904. Og de er ikke scannet ennåMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertlig takk igjen, Lars Ove!Nå har jeg snakket med en av hennes døtre og fått bekreftet at hun er datter av Ingebrigt Kramvik og Marie Kramvik.Så da var det i boks! Hjertelig takk for hjelpen!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Skjønner ikke hva som skjeder med lenkene jeg legger inn på Lebesbys FT.Jeg dobbeltskjekker før jeg legger de inn, men etter en stund når jeg kontollerer de etter en stund er de feil??Noen som vet hvorfor?Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, Lars Ove, den har vært litt treg i dag. jeg vet ikke om det er stor trafikk eller andre ting som gjør det. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.