Gå til innhold
Arkivverket

[#40208] Åmot, Hedmark - Halvor Haagensen døpt 09.02.1772


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Halvor Haagensen døpt 09.02.1772 med foreldre Haagen Halvorsen og Dorte Olsdtr.Vet vi hvor det ble av han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og dette KAN jo være giftermålet i 1802?HALVOR HAAGENSEN Marriages: Spouse: KARI LARSDR Marriage: 30 SEP 1802 Stor Elvdal, Hedmark, NorwayMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

kanskje denne Marthe da? LenkeEvnt Giftermålet:HALVOR HAAGENSEN Marriages: Spouse: MARTHE CHRISTIANSDR Marriage: 23 SEP 1804 Hurdal, Akershus, Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei AndersBle litt forvirret her nå, men hvis du ser på siste lenke (innlegg 3) så finnes det på samme gården Ruud også en Halvor Haagensen med passende alder. Dette KAN være riktig mann, men det kan også være en annen. kanskje den Kari Larsdatter gifter seg med i innlegg 3.??Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Det har du rett i - og da er det vel heller ikke usannsynlig at Anne Haagensdtr. rett ovenfor er en søster.Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei AndersDenne var ikke lett!!Magefølesen er at den Halvor du spør etter i innlegg 1 er den som gifter seg i Stor Elvdal i 1802. Det er logisk synes jeg. Jeg tror ikke denne Halvor drar til Hurdal.Den Halvor som i FT 1801 for Hurdal på gården Ruud som da er 'Friemand ved jæger korpset og skrædder' tror jeg er den riktige. Og at Marthe er tjenestepike på samme bruket, gjør jo dette mere logisk. Ikke sant?Men...hvis de gifter seg i 1804, og får et barn rett etter det, så børe dette barnet bli konfirmert i Hurdal (hvis de ikke har flyttet) ca 1818-1820, og der finnes det scannede kirkebøker. Lenke. Jeg mener å ha hørt at kirkebøkene for Hurdal før dette er brent opp.Jeg forsøkte å bla litt i de digitaliserte bøkene, men jeg forstår ikke bæra!Kanskje du skulle lete litt der?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og de fikk i alle fall to barn:1)MARIA HALVORSEN Christening: 10 MAY 1804 Hurdal, Akershus, NorwayParents: Father: HALVOR HAAGENSEN Mother: MARTHE CHRISTIANSDR2)BERTE MARIA HALVORSEN Christening: 25 DEC 1807 Hurdal, Akershus, NorwayParents: Father: HALVOR HAAGENSEN Mother: MARTE CHRISTIANSDRMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

De bodde i alle fall i Hurdal i da Berthe Maria ble konfirmert. Lenke se nr 17 på høyre side.Da kalte hun seg Nymoen?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.