Gå til innhold
Arkivverket

[#40235] Sjekking av kirkebøker o.l. i Sandefjord 1840-1875


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Ifølge F.t. for 1865 bodde sadelmagermester Hendrik Hansen, født i 1824 i Danmark med hustru Anne Hansen, født 1818 i Raade sogn og deres sønn Petter Chr. Hansen, født i 1849 i Myrgaden 241 i Sandefjord og datter Emilie Hansen, født i 1856 i Sandefjord.Ved F.t. for 1875 bodde de i Kristiania i Strandgate 23 og Henrik August Hansen var melkehandler født i Kjøbenhavn. Hustru var Anne Marie, født i Moss. Datteren Emilie Mathilde bodde hjemme.Jeg søker etter innflyttingen til Sandefjord som må ha skjedd før 1849. Jeg søker etter om de kan ha fått flere barn.(Andreas Hansen?) Søker også etter utflyttingen før 1875. Jeg søker etter faddere for barna og annen relevant info.I 1878 var Petter Christian Hansen styrmand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du vel da sadelmakeren som er blitt melkehandler i 1875 tellingen for Kristiania:LenkeDessverre fant jeg ingen av barna døpt i Sandefjord i kirkebøker under vestfoldslekt. Dette tidsrommet var ikke digitalisert.Håper at noen med tilgang til kirkebøkene kan hjelpe deg med oppslag etter barndåpene i Sandefjord. ca 1848 og ca 1855.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.