Gå til innhold
Arkivverket

[#40237] Foreldre til Anders Olsen Ødegård ( Ødegaard) f 1853 Røros gm Elen Jensås


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei jeg trenger hjelp til Dette. det jeg tror er at foreldrene til Anders Olsen Ødegård er:Ole Rasmuss. Ødegaard værksarbeider 44 år Røraas Kari Simensd 52 Tønsets Disses barn: Rasmus Olsen Ødegaard 18 Røros Simen Olsen Ødegaard 15 Anders Olsen Ødegaard x 13 Ole Olsen Ødegaard 10 Kjersti Estensd Ødegaard ( Mor til Ole Rasmuss) 90 år i flg 1865 telling for 1640 Røros x= Anders som jeg spør om. Håper at dette er forklarende nok Mvh. Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

1875 - telling:LenkeMora Kari er fra Folldalen. Husnummeret er 233 a og b, Rørosboka b. 4 side 280 ff. Anders f, 1853, som er overstrøket her, bodde som jerbanearbeider på Jensvold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ole Rasmussen og Kari Simensdatter hadde følgendae barn:1. Rasmus Frederik OLESEN Birth: 07 Oct 1846 Place: Christening: 01 Nov 1846 Place: Roros, Sor-Trondelag, Norway Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR2.Rasmus Fredrik OLESENEvent(s): Birth: 15 Nov 1848 Place: Christening: 31 Dec 1848 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR3.Simen OLESENEvent(s): Birth: 04 Feb 1851 Place: Christening: 16 Mar 1851 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR4.Anders OLESENEvent(s): Birth: 05 Aug 1853 Place: Christening: 02 Oct 1853 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSSEN Mother: Cari SIMENSDR5. (??)Gjertrud Cathrine OLESDATTEREvent(s): Birth: 16 May 1859 Place: Christening: 13 Jun 1859 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwayParents: Father: Ole RASMUSEN Mother: Karen SIMONSDRAlt dette i flg FS/IGI. det vil si: vær varsom!!Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og her er Anders sine foreldres giftermål:Ole RASMUSSEN Age At Marriage: 24Event(s): Birth: 1821Parents: Father: Rasmus JOHANNESENMarriage: Spouse: Karen SIMENSDR Age At Marriage: 24 Marriage: 12 Oct 1845 Place: Roros, Sor-Trondelag, NorwaySource Information: Batch Number: M426434 Source Dates: 1845 - 1859 Film or Fiche Number: 307011 Collection Details: Roros; Den Norske KirkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Astrid:Sorry. Jeg tenkte på faren. Men uansett du vet hva jeg tenkerMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant noe i Folldal bygdebok bygdebok b1 side 183 under Eggemoen (Hovedkapittel: Grimsbu). Rydningsmannen her het Semund Avleson fra Brendryen, født 1768, død 1829, 1800 gift med Goro Andersdatter Grimsbu. Ni barn nevnes. Nr. 3 er Kari, f. 13/8 - 1814, trolig død som barn. Nr 9 nok en Kari født 1821, død 1/11 - 1902, gift med Ole Rasmussen Ødegård Røros.I FT står Kari som født 1814?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Jeg takker så mye alle som bidrar med hjelp til denne debatten og det er flott for det står jo ikke i Rørosboka.Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du finner mer om Semund (Summund) Avlesons slekt under Brendryen i samme bindet (side 189 ff).Til slutt: FT 1900 for Røros. Kari Siemensdatter (Summundsdatter) må være født 1814. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg tror jeg har klart å lokalisere Kirsti Estensdatter (Ole Rasmussens mor) i bygdeboka for Horg, men det kan sikkert være til en annen gang? Dette temaet er vel nokså fullt allerede. Det blir som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Astrid Jeg kan jo få det å .Men du kan sende til mail adressen min som er rmk@smartcall.no Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.