Gå til innhold
Arkivverket

[#40247] Taterslekt/Pistol Tor


Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Jeg har fått følgende forespørsel fra en bekjendt.For en del år siden da personens mormor døde, fikk han vite at hun som liten ble adoptert til et ektepar på Sørumsand.Hennes navn var der Ingeri Lovise Brun (med en eller to u-er, vet ikke)Imidlertid forteller historien at moren var en tjenestejente som enten var svensk eller rømte til Sverige for å få datteren.Og den riktige faren skal ha hatt tilnavnet Tater-Tor eller Pistol-Tor og hørt til en av de kjente Taterslektene.Dette var alt personen visste. Er det noen der ute som forsker på dette som vet noe mer. Dette har skjedd en gang tidlig 1900-tallet. Jeg vet ikke mormorens fødselsår.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Var Bruun pikenavnet ? Hva er tidlig på 1900-tallet ? Bodde hun på selve Sørumsand ? En del steder som i dag betegnes som Sørumsand er Blaker.Hvis hun er den person Grethe fant, bodde hun neppe på Sørumsand. Forsøk å finne ut noe mer, med hennes riktige fødselsdato er vi godt på vei. Slektshistorien for Sørumsand skrives som kjent nå om dagen. MVH K.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Takk skal du ha GretheDet er den riktige Ingrid Lovise du har funnet. Grunnen til at jeg ikke visste mer var han personen som spurte meg heller ikke visste mer. Men nå er dette bekreftet.Altså: Ingrid Lovise Brun, født 05.03.1921 og død 24.05.2000.Da må vi ta utgangspunkt i dette.Til Kåre Petter: Flere opplysninger finnes ikke, så alle de andre opplysningene som ønskes kan ikke jeg besvare, men det ble sagt Sørumsand.Mvh. Torbjørn Steen-Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Hei igjen,Folk sier gjerne Sørumsand, når de mener Sørum kommune. Vi får følge med. Det kommer sikkert flere svar.MVH K.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei folkens.Legger dette innlegget opp igje. Det suser altfor fort igjennom.Er det noen som vet noe???Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.