Gå til innhold
Arkivverket

[#40250] Ugift far Gunner Andersen, Hedmarken


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Gunner Andersen var tjener på gården O i Vang på Hedemarken. Han var en periode bosatt på plassen Vestre Holseie under V. Hol i Vang. Sammen med Stina Larsdatter fra Sverige hadde han datteren Lina Gunnersdatter, født15.11.1858 på O-eie i Vang. Senere fikk en datter med Oline Halvorsdatter, det var datteren Gina Gunnersdatter, født 30.10.1859 i Stange. Oline fikk også en sønn noe senere, i 1864, i Vang. Også dette barnet utenfor ekteskap. Kan noen hjelpe meg med å finne hvem denne Gunner Andersen var - samt hvor jeg skal begynne å lete etter slekta hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer er dåpen til Lina (no 132). Mulig det kan stå litt mer om faren her, men jeg klarer ikke lese det. Lenke Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Der står 'Lina- uægte. Bestilt af Barnets Moder[Foreldre] Inderst Pige Stina Larsdatter Ougeie ankommen fra Sverrig angav til Barnefader Ungkarl Gunder Andersen Oug. Begges 1ste Leiermaal med hinanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da sto det ikke så mye om faren, og jeg finner han ikke i Vang i 1865.Jeg finner derimot Oline med sine to barn, og det ser ut som Gunner kan være far til begge (på bakgrunn av etternavnet)LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg tror ikke Gunner er fra Vang. Har gått igjennom kirkeboken fra 1832 til 1840 uten å finne han døpt.Det rare er at jeg heller ikke finner han i FT 1865.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Lars. Takk for at du gjorde flere forsøk til. Jeg har også prøvd FT uten hell. Kan ha ha reist til Amerika tro? - men det er vel egentlig i tidligste laget. Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Gunder Andersson er ikkje så veldig vanleg namn. Viss vi går ut frå at han har vore mellom 16 og 36 år i 1858, får vi fødselsår 1832 +/- 10 år. Utvidar vi til heile Hedmark fylke, finn vi berre 4[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60419&gardpostnr=235&personpostnr=1457&merk=1457#ovre>LenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Takk, Aase. Nå skal jeg få lånt meg noen microkort over de aktuelle stedene for å se på inn / utflytting - så får jeg se om det finnes en løsning denne veien. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.