Gå til innhold
Arkivverket

[#40251] Gustav Martinsen f. 11-11-1873. Eidsvold.


Gjest Marit Sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sørlie

Gustav ble døpt 26-4-1874,Langset i Eidsvold.Han døde 24-10-1949 på Gran.Kom til Hadeland sammen med sin bror Martin f. 1871 i Hurdalen.Kjenner noen til hvem foreldrene var?Er Martin Fredriksen 1843,og Anne Marie Gudbrandsdatter1835 de riktige?Kjenner noen av dere der ute til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Hei igjen Lars Ove. Har jeg kanskje rett i at Martin Fredriksens foreldre er Fredrik Andersen og Anne Madsdatter? Anne Maries foreldre muligens er Gudbrand Alfs og Anne Gulliks?Vet du om Gustav og Martin hadde flere søsken?Tror det var en Syverine f. 1878 der også? Takker for all hjelp ! Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Her er dåpen til Martin f 1871:Martin MARTINSENEvent(s): Birth: 12 Jul 1871 Place: Christening: 13 Aug 1871 Place: Hurdal, Akershus, NorwayParents: Father: Martin FREDRIKSEN Mother: Anne Marie GUDBRANDSDROg her er giftermålet med navnet på brudeparets foreldre: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Her ser du dem på plassen Bjertnesmoen (Bjørknesmoen, også kalt Mattismoen) i 1865:¨ LenkeVi ser en familie på 4 generasjoner. Anne Marie og Martin med datter, og hennes mor Marie, innerst og ugift hos morfaren, husmannen Kristoffer Trondsson. Jeg har flere opplysninger om disse. Er du interessert kan du sende en e-post til ammerud@chello.no.Når det gjelder Martin Fredriksens slekt, vil du finne en del under garden Solberg i Feiring på side 41 og 42 i Feirings historie bind II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marit Haug Olsen

Kan Gustav Martinsen født 1873 og Martin Martinsen født 1871 ha en søster med navn Thea Andrine Martinsdtr. født 10.05.1867 Eidsvold konf. 15.10.1882 Hurdalen. Hun giftet seg med Ole Halvorsen den 09.12.1894 Gran. Hannes fars navn står da oppført når de gifter seg som Martin Fredriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Jeg tror det er riktig. Men lurer også på om det fantes en søster til...Syverine Martinsdatter f. 1878 i Kristiania.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marit Haug Olsen

Jeg kjenner ikke til denne slekten bakover, men Thea Andrine Martinsdtr. er oldemoren til min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Else Marit.. Hvor flyttet de til etter å ha giftet seg? Ole var vel fra Drangedal?Hvis du har flere opplysninger kan vi finne ut om det er riktig. Mvh.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marit Haug Olsen

Hei Marit Thea Andrine og Ole flyttet til Evenrudhagen på Brandbu. De fikk to barn 1 Helmer Martinus Olsen født 05.03.1890 og gift med Johanne Johansen Berget født 23.09.1896 de bosatte seg på Modum der de fikk 4 barn.2 Anna Matilde Olsen født 03.12.1894 hun ble ikke gift. Etter de jeg har hørt hadde hun en kafe på Brandbu. Mvh Else Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marit Haug Olsen

Hei Marit Jeg glemte å si at det er riktig at Ole Halvorsen kom fra Drangedal. Mvh Else Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Hei igjen. Ser på dåpen til Helmer at Martin var en av fadderne. Også en Kristian Martinsen og Anne Martinsdtr.Disse er alle bosatt på, eller som nabo til det som senere ble Gustavs hjem.Kanskje det var flere søsken?Måjo prøve å finne ut av det. Mvh.Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Hei Trond. Ser på lenken fra 1865 telling. Der står det Marie Andreasd. Er det da den samme som Anne Marie Gudbrandsd. som er gift med 'min' Martin Fredriks ? Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei MarieDenne debatten ble litt 'rotete' kanskje.Mener du, og søker du en søster (Syverine) av Martin og Gustav, kanskje født i Kristiania i 1878?Det ville i så fall si at familien har bodd i Feiring, Eidsvold og Hadeland?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I så fall er hun her: LenkeJeg beklager hvis dette ble litt dobbelt, og at andre har funnet ut dette. Jeg er litt utålmodig og har kanskje ikke lest alle innleggene.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Jeg lurte på om Gustav og Martin også hadde en søster Syverine. De har bodd I Feiring,Eidsvold og på Hadeland.Vet ikke hvor Gustavs foreldre endte opp,men Gustav,Martin og en mulig søster, Thea bodde her på Hadeland. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hvis du ser mitt siste innlegg (19) ser du at Gustav og Martin hadde Syverine som søster. Bare klikk på 'lenke'Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Sørlie

Ja,jeg har notert meg det,Takk.Det blir stadig flere navn involvert,men jeg er fortsatt på jakt etter Gustavs forfedre.Det kan ikke være den Martin Fredriksen g.m Marie Andreasd.som Trond mente.Min M F var g.m.Anne Marie Gudbrandsd.Eller blir dette helt feil? Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jamen? Du har jo navnet på Gustavs foreldre i innlegg 2 ???Hva mer skal du vite?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.