Gå til innhold
Arkivverket

[#40265] Røros ca 1870-90: Ødegaard


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Søker etterslekt etter Rasmus Pedersen Ødegaard f 1843 og hustru Lucia Jacobsdatter f 1844. Peder R Ødegaard f 1875 var gift med en tante av meg og broren Johan Andreas R Ødegaard f 1880 var gift med en annen tante. Dette var i Ballangen. Jeg søker eventuelle opplysninger om søskenene til brødrene sin etterslekt. (Dette er alt jeg vet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Finner en god del som bruker Ødegaardnavnet på Røros, Lurer på om dette kan være far til Rasmus og Johan Andreas? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant dette under Museum og historielag:http://verdensarvenroros.no/rasmusgarden/413Mulig denne gården har noe å gjøre med de du søker etter. Du kan jo prøve med en henvendelse hit for å få prøve om noen her kan hjelpe med etterkommere. De du søker har tydligvis giftet seg etter 1900, og jeg har dessverre ikke tilgang på kilder her.Lykke til med søkingen. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Til Helge Hålåsæter:Jeg har navn på søsken med ektefeller fra Rørosboka. Si fra om dette er av interesse.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Astrid, Ja, det vil være interessant. Hvis du skal sende offline, så er adressen min: haalaas(på)online.no Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Sender det per mail. For den ene broren står det en rekke barn som sannsynligvis fremdeles lever. Så slipper jeg bli 'hektet' for dette i dette forum:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg takker for innspillene. Astrid har gjort en utredning, som jeg har takket for spesielt, offlist. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.