Gå til innhold
Arkivverket

[#40278] Ole Emanuel Olsen fra Skollevold, Vanse


Gjest Rigmor Lie Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Lie Thorsen

Søker etter informasjon om denne mannen. Har klart å oppspore ham i 1865 folketellingen. Han er født ca. 1830. Jeg finner ham ikke i 1875 telling, og jeg leter etter foreldrenavn, søsken, evt. etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ligger ikke noen FT 1875 for Vanse på DA, så det er ikke noe rart du ikke finner dem da. Men her er de i 1900 og det omtrent helt helt likt med 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FS (må sjekkes) ble Ole Emanuel Olsen gift 29/11 1860 Lista, VA med Trine Elisabet Andersdt. Regner med at det står mye mere i kirkeboka.Fant ingen barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Listaboka under Skollevoll:Ole Emanuel Olsen Vesthassel 1830-1915, 1860 g.m. Trine Elisabet Andersdatter Skollevol 1834-1916. De testamenterte sine eiendeler til Augusta Skoland på Brekne. (-Siste setning tyder vel på at paret antakelig ikke hadde barn i live i 1915/16.) Under Vesthassel:Han var sønn av Ole Tobias Olsen (1793-1841) og Edel Malene Larsdatter Skollevold (1804-1838). Barn i tillegg til Ole Emanuel 1830: Lars Gabriel 1832, Tønnes Mikal 1834 og 1837 (d.små)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Lie Thorsen

Takk for tilbakemeldinger! Virkelig nyttig informasjon! Nå får jeg jobbe videre med å finne evt. nålevende slekt. Dere skjønner, jeg har funnet ei flott rosemalt kiste som ble lagt igjen i en garasje som 'skrot'. Hans navn står på den. Jeg jobber her for å finne nålevende slekt som kan ha glede av den. Skulle dere ha noen gode tips om hvordan jeg bør gå frem videre, tar jeg gjerne imot flere tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.