Gå til innhold
Arkivverket

[#40283] Foreldre til Ane Margrete Davidsdatter Evavoll f 1825 på Glåmos


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Lurer på hvem som er foreldre til Ane Margrete Evavoll f 1825 Glåmos.Hvor finner jeg disse? Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1865 bor en enkemann med foravn David på Evavoll i Røros: Lenkekan det være en kandidat til Ane Margretes far?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er den samme David svendsen på Evavoll som 14 åring i 1801-tellingen. LenkeHer har du vel i så fall Ane Margretes farmor og farfar og slekt også.Får se om jeg finner ekteskapet til David Svendsen?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en digital kilde med kirkebokavskrifter. Her var David Svendsens dåp 17 mai 1787. http://www.hognes.net/roros/d17801789.htm#1786Dessverre får jeg ikke opp Fam. s. i dag, og digitale kilder er ikke registrert for tiden Ane Margrete Davidsdatter ble døpt, eller foreldrenes ekteskap.Prøv et søk i Mormonerdatabasen senere, kan være det gir deg svar på hvem som er foreldrene hennes.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå var det plutselig mulig å søke mormonerdatabasen igjen, Fant dato for David Svendsen vielse, men ikke hustruens navn: LenkeHer må nok kirkebokoppslag til. Håper noen kan hjelpe deg med det. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner denne FS/IGI:Anne Margrethe Davidsen Evavold David Svendsen WesselMother: Karen I. En...I FS/VRI finner jeg flere barn med foreldre David Svendsen og Karen Ingebrigtsdatter: Tror disse kan være søsken av Anne Margrethe: Inger, født 24.12.1828, Røros Ingebrigt, f. 10.1.1832, Røros; her i 1865 på Evavold; faren David Svendsen er 79 år gammel: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61640&gardpostnr=520&personpostnr=2663&merk=2663#ovre>Lenke Hans Morten, f. 24.12.1833, Røros; her i 1865 på Tørresvold Lenke Giertrud Cathrina, f. 16.2.1836, Røros; her er hun i 1865 på Evavold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, her fant jeg vel morens fornavn nevt ved Ane Margretes dåp: Lenkeskal se om det dukker opp flere opplysninger i samme kilde:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at Grethe var raskere på labben nå. Da har du de opplysningene jeg hadde tenkt å legge inn her. Flott!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Under Evavoll i bind 3 side 368 i Rørosboka står det at David Svendsen var gift med Kari Ingebrigtsdatter Engan fra Ålen. Anne Margrete er ikke nevnt der, men det sier ikke så mye egntlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg så under Engan 57/2 i Ålenboka (bind 1 side 595).Ingebrigt Svendsen fra Rugelbroen (Ruglbru) (1744 - 1827) og Inger Jonsdatter fra Kirkhus (1751 - 1844), brukere på denne gården hadde 13 barn, deriblant Kari f. 1792, gift med David Evavoll, Røros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1801 ser jeg at David Svendsens farmor bor i samme huslyden. Hun heter Gjertrud Svendsdatter og er vel identisk med Gjertrud Svendsdatter Jemt (forrige innlegg). Ser at David har en farbror som heter Christopher Davidsen, 33 år, her er dåpen, 19. juli 1767 [url="http://www.hognes.net/roros/d17671779.htm#1767>http://www.hognes.net/roros/d17671779.htm#1767Iflg. FS/IGI er David Hansen født ca. 1724 som sønn av Hans Morten Vessel. I kirkebøkene for Røros dukker Hans Morten Wetsel opp med flere barn:Christopher, 1728 Lenke, Hans Morten, 1731 Lenke, Kirsten Lenke og Siren, 1733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Hans Morten Wetzel i manntallet 1701 for Røros, 18 år, f.ca. 1683. Brødre: Adam, 16 år, og Christopher, 14 år LenkeFaren til Hans Morten, stiger David Wetzel er 71 år iflg. manntallet, f.ca. 1630.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.