Gå til innhold
Arkivverket

[#40288] Nils Nilsen i Hokksund


Gjest Lars Aamodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Aamodt

Er det noen som har oversikt over Nils Nilsen, f. 29 mars 1801 i Hokksund, sine etterkommere i to-tre ledd?Han var sønn av Nils Pedersen og Åse Andersdatter og trolig født på Sundstuen.mvhLars Aamodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Aamodt

Takk for dette, Gunn!Her fikk jeg info jeg ikke var klar over om denne familien.Men har ikke lykkes meg å finne når Nils Nilsen får barn eller dør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det ligger en del fotograferte kirkebøker i tidsrommet som kunne passe med giftemål for Nils Nilsen f. 1801. Nokså tidkrevende leting om du ikke vet når han giftet seg og når barna ble født: Lenke Kan jo håpe at noen kjenner til etterkommere eller at de finnes bygdebøker herfra. Kan hende du kan få hjelp i Historielag eller på Biblioteket i Hokksund?Lykke til med letingen i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Skifte i Haugsund Hus nr. 38 Skifte 3/4-1845Aase Andersdatter er død. Enkemann er Nils Pedersen.Barn:1. Anders Nilsen - er død og etterlater:a) Anders Andersen 22 ½b) Lars Andersen 19 ½2. Nils Nilsen 443. Ole Nilsen 394. Marie Nilsdatter enke i Drammen5. Inger Nilsdatter g.m. Lauritz Christiansen i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Skifte: Haugsund Hus nr. 38 Skifte 12/10-1846.Enkemann Nils Pedersen er død.Barn:1. Anders Nilsen - er død. Etterlater:a) Anders Andersen 24b) Lars Andersen 212. Nils Nilsen 43 Haugsund3. Ole Nilsen 384. enke Mari Nilsdatter Drammen5. Inger Nilsdatter g.m. Lauritz Christiansen i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Aamodt

Takk for all hjelp!Jon: I disse skiftene står det ikke noe om at Nils Nilsen er gift, men det gjør det hos søsteren.Kan dette ha blitt utelatt eller betyr det at Nils Nilsen på denne tiden var ungkar?mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Myndige mannfolk er ikke oppgitt med koner når de arver på denne tida.Gifte kvinnfolk som arver er nevnt med ektemann fordi kvinner vel ikke var myndige på samme måte som menn.... trur eg...Men dette vet andre bedre enn meg....Nils kunne meget vel være gift når det ble skiftet etter hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Aamodt

Jon:(Eller andre som vet) Vet du hvor Nils Nilsen holder til? Har du noen annen info om ham? Er særlig interessert i å vite når han dør.mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.