Gå til innhold
Arkivverket

[#40306] Onarheim og Berge.Ho.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Er der noen som har kjennskap til Brite Hansdtr. Onarheim født ca. 1727. Hun skal være konen til Peder Eliassen Berge, de ble g.1765.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Der er mange Berge i Hordaland, men det kan vera denne Peder på Berge i Strandvik (er vel i Fusa i dag) du meiner:LenkeNamnet på kona tyder på at ho kom frå Tysnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Ja det er rett Peder Eliassen, men det er Brite Hansdtr. Onarheim jeg vil vite mer om. Ja Onarheim ligger til Tysnes. Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Begge står oppført med Berge som gard då dei gifte seg, men ho kan jo ha komme dit før.LenkeHar du sett i Tysnesboka? Eg kikka gjennom Onarheim i dag, men fann ikkje Brite Hansdtr. Der var jo nemnd nokre som heitte Hans utan særleg informasjon om born, ikkje minst fant eg fleire Hansdtr/-son. Dersom familien til Brite har budd fleire plasser, kan ho stå under ein annan gard. Eg kikka berre litt under Laukhamar, for det var vel nemnd ein Hans som kom derfrå.Eg la og merke til at det var fleire personar frå Onarheim som gifte seg med personar frå gardar i Strandvik rundt denne tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg har ikke noen av bøkene fra Hordaland, har lånt dem flere ganger, men bestandig er der en eller annen jeg har glemt, nå er det Brite Hansdtr. jeg fant en i dag konfirmert 1745 Hiartnæs, jeg håper jo en av dem skal være den jeg leter etter. Jeg fant henne ikke på Onarheim, men så det er 3-4 med navn Hans som gifter seg den aktuelle tiden. Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.