Gå til innhold
Arkivverket

[#40311] Bygdebok fra Tjømø, noen som har den ?


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg lurer på om det er noen som har bygdeboken fra Tjømø og som vil gjøre et oppslag for meg i boken ?Familien jeg søker bodde i 1900 på Rød Nedre u/gnr 56 bnr 1.Familien var(alle med etternavn Kittelsen):Karl, fragtemand f 1850 BorreEmma, f 1859 Mossdatteren Elise f 1880 Tjømøsønnen Karsten f 1886 Tjømødatteren Konstanse f 1890 Tjømødatteren Lagertha f 1892 Tjømøsønnen Bjarne f 1895 Tjømøsønnen Halfdan f 1895Noen som vil se om denne familien er nevnt i boken ? Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Ingen Carl/Karl Kittilsen er døpt i Borre 1849-1851. Det er mulig at det er han som finnes i Horten i 1865 - født 1856. Du får leite etter vielsen for sikrere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant Carl Johan Kittelsens dåp under scannede kirkebøker for 1850, Borre.f. 14 mai, dpt 16 mai, 1850. Foreldre Kittel Kittelsen og Sophie Johannesdatter. Om lenken ikke blir rett kan du finne han som dåp nr. 87, 1850 Prøver med lenke . LenkeSkal lete etter flere opplysninger . Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her under Tjømeslekter kan du muligens finne flere opplysninger om Kittelsenfamilien. Klikk på menyen der det står Rød Tjøme.http://home.online.no/~srasmu/Ser at det fantes en Odd Kittelsen på Tjøme i 1950. ( muligens en etterkommer)Lykke til med letingen. mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er foreldrene Kittel Kittelsen og hustru Sophie i 1865: LenkeFinner dermot ikke sønnen Carl Johan, men han kan jo være flyttet ut tidlig og i tjeneste.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette muligens være Emma f. ca 1859 Moss. Her i 1875 sammen med mor, enke? Lenkegrunnen til at vi ikke finner Carl Kittelsen i 1865, kan være at han er reist til sjøs som førstereis. ( Mulig han da ikke er med i tellingen?)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

her er vel flere mulige kandidatter til Emma f. ca 1865 Moss?LenkeKan det være denne damen tro?Har ikke greid til nå å finne ekteskapet mellom Emma og Carl til nå:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Under søk på gård Treidane i denne kilder over gårder på Tjøme, fant jeg foreldre til Carl Kittel Kittelsen og hustru Sofia Johannesdatter, nevnt. Datter Lina . Kittel Kittelsen kommer fra Saude i Telemark, f. 1824, hustru kommer fra Vaale , f. 1820.legger lenken på ny så du kan slå opp her på gård Treidane bruk 75, B. http://home.online.no/~srasmu/Lykke til med letingen. Kan hende sønnen er gift på Tjøme også. Har ikke lett i Moss.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Ja her strømmer opplysningene inn fra meg. Kom til å slå opp på DIS treff, og der fant jeg opplysninger om de du søker etter. har sendt privat mail med kopi til deg. Håper jeg har rett adresse nå?Jeg kan sikkert finne flere opplysninger om etterslekt , så det ut til.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei May Karin, Kristian, Jon Erik og Gunn - takk for at dere har prøvd for meg. Så kom jo Kristian da med en mulig forklaring på hvorfor fam ikke stod i boken.Gunn, her har du hatt litt av en jobb i dag, tuens takk. Jeg har også fått den mailen du sendte meg, så der hadde du rett adresse. Mener du at du på dis-treff kan finne litt av etterslekten ? I såfall er jeg veldig interessert i det.Emma og Karl er ikke gift i Moss. Derfor antar jeg vel at Tjøme er et aktuellt sted, evt Borre. Borre har jeg sett på viede 1879 og 1880, ikke funnet dem. Kan gå enda et par år før det og se om jeg finner dem.Den kandidaten du fant til Emma i 1875 Gunn tror jeg nok er en annen Emma. Her i byen bodde de på Ramberghøiden, jeg har nå funnet dem i 1865 LenkeDet er altså tiden deres i Tjøme, og deres etterslekt jeg undres på. Derfor lurte jeg på om fam kunne stå nevnt i en bygdebok, for da regnet jeg med at hvertfall deres barn ville være nevnt om jeg var heldig. Igjen stor takk til dere alle. Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dessverre glemte jeg i farten at etterslekt f. etter 1900 ikke er med i Distreffs kilder.Bakover i tiden er det nok noen opplysninger om slekta, men de har du kan hende fra før?Skal se om det dukker opp info om etterslekten i andre kilder.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen Gunn. Ja skulle du komme på noe sted der det finnes info om etterslekten, tar jeg gjerne et tips om det. Takk for all hjelp i dag Gunn. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen Gunn. God ide å kontakte vedkommende. Det stod forresten et navn og e-mail i den infoen du sendte meg på mail. Tenkte jeg kunne prøve å ta en kontakt der og. Takk for gode ideer og innsats Gunn. Ha en fortsatt fin søndag. Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Faret

Send en E-post til Bjørn Holt Jacobsen, bhjacc@online.no .Han er formanni historielaget her og kjenner til alle slekter her. S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Holt Jacobsen

Familien Kittelsen i Barkvika, Nedre Rød, Tjøme er ikke nevnt i Tjømø boken, men jeg har registrert opplysninger om mange Tjøme-slekter, deriblandt Kittelsen i Barkvika. Jeg kan sende det jeg har hvis du sender meg din E-post adresse til meg. Med vennlig hilsen Bjørn Holt Jacobsen Granøveien 5, 3145 Tjøme. Tlf.333.90787 E-post: bhjac@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tusen takk både til både Sigmund og Bjørn. Jeg hadde akkurat tenkt å sende deg en mail Bjørn, akkurat da kom innlegget dit her, så da svarer jeg her.Veldig fint om du har noe info om familien og om du vil sende dem til meg. Har du info om noe etterslekt, så hadde jeg vært veldig glad for det. Det er jo så nytt, så det hører vel ikke hjemme her på digitalarkivet nei. Så min e-mail er: alenehagen@hotmail.com Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.