Gå til innhold
Arkivverket

[#40320] 1900 telling for 1731Sparbu


Gjest Sanny Vist Aanes
 Del

Recommended Posts

Gjest Sanny Vist Aanes

Min farmor Ragna Karoline Olsdatter født 1896,i Sparbu,mor Berntine Rafaelsdatter født 1866. I 1900 tellingen bor Berntine i Steinkjer og har etternavnet Haug. I kirkebok står oppført som far til farmor Ole Olsen født 1866. Tellingen for 1900 på Rannem gård bor en tjenestegutt med navn Ole Olsen Rannem, fødested Schei,og født i 1866. På samme gård bor farmors halv-søster Aslaug Marie. Jeg tror muligens dette kan være farmors far. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Far til Ragna var Ole Olsen f 1866. Hans foreldre var Ole Jonsen Råde f 1834(utvandret til USA i 1866) og Karoline Knutsdtr Loe f 12 Feb 1847. Ole var også født utenfor ekteskap. Moren ble senere gift med Tørris Taraldsen Midjo. Opplysningene fra Sparbu bygdebøker.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanny Vist Aanes

Tusen takk for svar Anne. Fikk lest dette først nå. Kan du fortelle hvilken bygdebok du henviser til så jeg kan få lånt den.Mvh Sanny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Da er det bare å starte med B IX s 95, der står Ole Olsen nevnt og at moren senere giftet seg med Tørris Taraldsen Midjo. Fassiden til Ole går bakover på Råde til begynnelsen av 1700 og deretter videre bakover på morssiden.Til bygdebøkene, dette er noen av gårdene anene var på: Årholt, Fjesme B VII Kjesbu, Skillegrind, Mokk, Kjørås VIII Vibe, Råde, Midjo B IX Loe(Lø), Rygg, Stigem B VI. Det går også knytninger til Ytterøy og Stod.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanny Vist Aanes

Tusen takk igjen, ja her var det mye av interesse, så det er bare å få lånt bøker på biblioteket. Mvh Sanny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanny Vist Aanes

Hei igjen Anne. Du hvet ikke hvor det ble av Ole Olsen, om han giftet seg. Kanskje det står noe i Bygdeboka om hans videre liv? Sanny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.