Gå til innhold
Arkivverket

[#40327] Hans Gulbrandsen f.1867 i Trøgstad


Gjest Torunn Enberget
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Enberget

Hei! Noen som kjenner til eller på en eller annen måte har tilgang til opplysninger om denne mannen? Han døde i Ottestad, Hedmark i 1923 og arbeidet som jernbanearbeider tidligere. Er blant annet nysgjerrig på hvor han bodde i Trøgstad og hvem hans foreldre var osv. mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Enberget

Han er født i Trøgstad i 1867 og giftet seg med anette eller agnethe Thoresen hun født i edsberg, Østfold.I 1891 fikk de barnet Gunder som er født i edsberg. Senere flyttet de til Hedmark da han arbeidet som stasjonsarbeider ved Hamar stasjon på 1900. Takknemlig for all hjelp jeg kan få! Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett litt i de scannede kirkebøker for Stange , finner ingen av dem døde der 1921-1923. Mener du nevner at han skulle være død i 1921 Stange i det andre temaet om samme personer.Kan det tenkes at de kan være begravet på Tangen og ikke på Stange?Håper lokale eksperter kan hjelpe deg.Fant ikke ekteskapsinngåelsen heller dessverre:Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Hans Gulbrandsen f. ca 1867 jeg finner f. Trøgstad er denne karen?LenkeSer at du har fått noen tips i ditt andre tema om hvor du kan henvende deg. Flere av disse har egne hjemmesider som du kan finne e-mail og kontaktpersoner på.Lykke til ! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Enberget

Hei og tusen takk! Det er vel nærliggende å tro at dette er rett mann? Vet ikke hvor mange man kan tro ble født med dette navnet på dette stedet og dette året? Har ikke tilgang til kirkebøkene i Østfold annet enn det som er lagt ut fra digitalarkivet - så da blir det kanskje å oppsøke statsarkivet på nevnte sted? Men om jeg kan spørre, hvor har du funnet disse opplysningene? Så vet jeg hva mer jeg kan søke i ved en eventuell senere anledning!Mvh Torunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Du spør om hvor jeg har funnnet opplysningen. Om du ser under emner slektforskning, finner du Familiysearch ( USA) dette er mormonerenes slektdatabase. Her ligger utrolig mange innsamlede data. En del sendt inn av private, og en del avskrifter fra kirkebøker. Ikke alt er helt til å stole på her . Det kan være feil i både dato, navn og stedsangivelse. Opplysningene bør sjekkes mot kirkebøker. ( Likevel er det et svært nyttig sted å begynne.) Er man heldig så finner man de rette opplysningene med en gang. Ellers kan det være et bra spor til hvor man kan begynne letingen.Legger inn lenken hit, om du ikke kjenner denne muligheten: http://www.familysearch.org/ Lykke til med din leting. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.