Gå til innhold
Arkivverket

[#40341] Sofie Martinsdatter f.1847 Kongsvinger


Gjest Tommy Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Tommy.Vinger Mini 9 1847 - 55 Kort 1/17 dåp nr.218, s.(vises ikke)Sophie f. 8/7, dpt.: 8/8 1847. Ægte. Arbeidsmd. Martin Hanssen fra Kongsvinger og Hustru Olia Johannesdatter. Faddere: Amund Rasmussen, Simen Larssen, Peder Olsen, Enke Gunhild Hansdatter og Olia Pedersdatter, Alle i Leiret.Dette er nok henne i FT1865: LenkeDen hadde du muligens?Har desverre ikke Kirkebok med konf. - finner ikke hennes foreldre på FT sånn i farten.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Tusen takk Lillian ! Kjempeflott!Finner videre på FS VRI mulig giftemål : Lenke Martin(us) Hansen født ca.1818 og Olia Johannesdatter født ca.1817.Har noen tilgang til Vinger Mini 8 1839-1847 og kan sjekke giftemålet? Står mors navn til de viede?Mvh Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Tommy.Morens navn står 'Aldri' ved vielse!! Ihvertfall har aldri 'Jeg' sett det!!Vinger Mini 8 1839 - 46 Kort 10/14 Vielse nr.50, s.338.Vielse 31/10 1844.Ungk. Martinus Hanssen, Brudg.Føde og opholdssted: Strengelsrud ?fra? Kongsvinger, 26 aar, far: Hans ?Justitz?Jistisy?Pige Olia Johannesd. Tomtestad, Fødested: Grue præstegjeld, 27 aar, far: Johannes Johanssen.Forlovere: Amund Rassmussen og Syver Nielssen Sandnæs.Lysning: 13, 20 og 27 Oct. Lysningsforlanger: Brudgommen, begge Vaksinert.Prøvde å finne noe om dem under Strengelsrud i Vinger Bygdebok Bind I, men fant ikke noe i farten.Om du sender meg en mail via denne siden: Lenkeså kan jeg sette deg i forbindelse med Vingereksperten!! Om han ikke ser etterlysningen selv da. Han kan dette i Vinger ut og inn!!Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Gjør oppmerksom på at det står Stengelsrud i FT1865,men Strengelsrud i Vielse og Bygdebok.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Tommy. Oliana var født på Voll i Grue, og Martinus på Mariåsen under Strengelsrud i Vinger. Kontakt meg på fisollie()online.no Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.