Gå til innhold
Arkivverket

[#40344] Slekt i Inderøy 1600 og 1700 tallet


Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

Er det noen som kjenner til slektsforholdene til følgende personer fra Inderøy: Jegteskipper Lars Johnsen Stenen gm Siri Simonsdatter Kvam. Disse to er mine 4ggr tippoldeforeldre og flyttet fra Inderøy til Trondheim hvor de giftet seg. Slekta kalte seg senere Steen.Generasjon 1) Lars Johnsen Stenen var født 1750, som sønn av gardbruker John Larsen Stenen på Hogstad og hustru Christence Andersdatter. Siri Simonsdatter Kvam f.ca.1759 var datter av husmann Simon Torfindsen Tronhus og hustru Sara Olsdatter.Generasjon 2) John Larsen Stenen f.ca.1717 var sønn av Lars Olsen Stenen f.ca.1663 og Barbro Olsdatter f.ca.1675.Denne John Larsen Stenen ble bruker av 1sp og 2 øre i Hogstad. 1762 er oppgitt følgende: John Larsen 45år, Kirsten Andersdatter35år, barn Lars Johnsen 12år, Ole Johnsen 9år, Peder Johnsen 6år, John Johnsen 1år, Barbro Johnsdatter 3år.I et skifte på Stenen 1736 går det frem at John Larsen Stenens farbrorsøn er Ole Johnsen Tekset (Lekset?), samtidig oppgis enkens (Barbro Olsdatter) bror å være Eskild Olsen Hø. Eskild har jeg ikke funnet 1701 i Inderøy.Når det gjelder Simon Torfindsen f.ca.1714 gm Christence Andersdatter f.ca.1727, så tror jeg han kan være sønn av Torfind Simonsen, som 1701 er oppgitt som tjenestekarl på Letnes 20år.Håper noen har kjennskap til disse folka og kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.