Gå til innhold
Arkivverket

[#40370] Rødfyldgt. 13, Kristiania /Kristen Olsen Bredsvold


Gjest Unn Bredsvold Hoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Min Oldefar Kristen O. Bredsvold fra Stange/Hamar hadde Rødfyldgt. 13 som adresse ved utvandring fra Kristiania i 1887. Er det noen som kan råde meg hvor jeg skal lete for å se hvor mange år han bodde der, og om flere i fam. bodde der? Jeg har alle opplysninger etter utvandringen til Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er et bilde på digitalarkivet av huset nr. 12 i Rødfyldgt. Nr, 13 har jeg ikke funnet i 1900?LenkeVet et det ervar folketelling for Kristiania i 1885, mulig at du der kan finne noen av de opplysninger du søker. ( Også kopi i Byarkivet, mener jeg?)Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

I Kristiania Adrssebog 1885 (ajour senhøstes 1884) er kun handelsbetjent Sigurd Bredsvold oppført i Osterhaus Gade 5. Året etter står C.O. Bredsvold og Christen Bredsvold oppført på samme adresse. Adresseboken for 1887 mangler og i 1888 er det ingen Bredsvold.I tellingen i Kristiania 31.12.1885 fonner vi Chr. Bredsvold (født 1827, Stange), Carl Otto Bredsvold (f. 1858, Stange), Christian E. Bredsvold (f.1861, Stange) - alle 3 mekanikere ved Nylands Værft - dessuten Paul J. Btredsvold (f.1868, Hamar- 'Comptoirist' ved Christiania Trævarefabrk) Bernt J. Bredsvold (f.1874, Hamar - Skolebarn) Otto Budde (f.1856, Mandal, stud.jur) H. Helander (f.1860, Hamar- Filolog)Mathea Bredsvold (f. 1830, Stange - hustru ) Marie Bredsvold (f.1865, Stange - 'hjemme i Huset') og endelig Margrethe Bredsvold (f.1872, Hamar - Skolebarn).Overnevnte er nevnt i den rekkefølge de står oppført ( Folketellingen i Kristiania, pakke 14, liste 31a). Familien bodde i 1ste etasje. Flyttingen til Rødfyld Gade var altså en gang mellom 1. januar 1886 og emigreringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Bredsvold Hoen

Takk både Gunn og Geir.Gunn, du har hjulpet meg for flere år tilbake vedr. denne familien, og ja det er Bredsvolds fra Stange.Jeg har alle data fra den tid nå med hjelp fra deg og masse hjelp fra Historieforsker på Hamar. Geirs innlegg i dag løste mange andre spørsmål.Til sommeren skal jeg til Chicago og møte en etterkommer etter Kristen Bredsvold,Hilsen Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.