Gå til innhold
Arkivverket

[#40375] Foreldre til Gudbrand Bersvendsen Hov gm Kirsti Klausdatter Jensaas i Ålen


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Søker foreldre og gård til Gudbrand Bersvendsen Hov gm Kirsti Klausdatter Jensaas.Trenger også foreldre til Kirsti Klausdatter Jensaas.Barn av dette paret: Kirsti Gudbrandsdatter Træet f 1802 død 23 okt 1883. gm Christoffer Kirkbak. Disse tok Eggen som slektsnavn.( Eggen gnr 96/2 Ålen)etter gården. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Tusen takk finner jeg Kirsti Klausdatter Jensaas i Ålen og Ålbyggen eller ikke. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Ser i Ålen og Ålbyggen bind 2 side 272 Slekt på Træet at Kirsti var gift med Kristoffer Olsen Eggen.dette er vel en feil han het Kirkbakk, men tok slektsnavnet Eggen.Ser ut som det stopper der. Spørs hvor jeg skal lete opp Bersvend Bersvendsen Hov da. Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du finner Kjersti under Oppistuggu Jensås, b 1 side 312. Foreldre Klaus Olsen og Berit Ingebrigtsdatter Sjursgård.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Gulbrand Bersvendsen finner du under Utstu Hov i bind 1 side 275. Foreldre Bersvend Pedersen og Guri Larsdatter Hov.Når du leter, lønner det seg å bruke gårdsregistret foran i bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Astrid Jeg Bladde opp den sida og fant ut det.Hvilken gård skal jeg til for å finne Berit Sjursgård? Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Sjursgård står i registret i bind 1 - side 502.Når noen kommer fra Hov f. eks., må du lete gjennom alle gårder med Hov i navnet, Oppigard, Utstu, Nordstu etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Astrid ser at det er en som heter Ingebrigt Engan og Hustru Anne Grønli.Da må jeg borti Gårder som har Engan i navnet.Kan gå litt fort i svingan å. så en kan lett overse noe. Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Prøv Engan s. 583ff og Grønli s. 367ff, alt i bind 1. Litt leting blir det jo, men Ålbyggen er jo en drøm å finne frem i i forhold til Rørosboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Rørosbok bind 3 er noe vanskelig å forstå.Er skrevet på en slik måte at man må lese i mellom linjene.Så det blir mye att og fram ja. Så har jeg ikke hatt alle de bindene(Rørosbok)så lenge heller ( lånt ).Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.