Gå til innhold
Arkivverket

[#40392] Menig? Befal?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiMin bestemors fetter, Wilhelm (som står til høyre i bildet) er tydeligvis i forsvaret. Jeg kan tenke meg at bildet er tatt ca 1920??Kan noen si om det er en befals-uniform eller en vanlig menig?

bilete0967.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Uniformen er en menig fra Hæren. (Jeg har et bilde av far min fra 1920, og den er helt lik). Ellers kan jeg ikke se noen befalsdistingsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Takk skal du ha Helge :-)Det var siste mulighet for at jeg hadde en skikkelig 'kriger' i familien, bortsett fra en feltprest på 1600-tallet og en kaptein-løytnant på 1700 tallet.En fredfull familie med andre ord.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei.Jeg er ikke så helt sikker på at det er en menig. Ser riktignok ikke noen distinksjoner på skjorten.I luen er det en våpenknapp nederst og en kokarde øverst. Disse ser ut til å være forbundet med en stripe.Jeg tror de menige kun hadde kokarden, men dette bør du nok undersøke nærmere. F. eks. Forsvarsmuseet.mvhPaul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.