Gå til innhold
Arkivverket

[#40399] Anders Lauritsen Leangen f ca 1615 I Åsen(Frostens pr.gjeld gift med sin stemor?


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

En av mine aner het Anders Lauritsen Leangen, og hans far var Laurits Andersen som døde rett etter 1640 ifølge bygdeboka for Åsen bind 4, på side 285. Laurits Andersen var gift med enken etter Hågen Sivertsen som var tidligere bruker.Videre står det at min ane Anders Lauritsen var gift med enken etter faren Laurits. Det vil vel da si at Anders giftet seg med sin stemor, for han kan jo iallefall ikke ha giftet seg med sin mor. Kan det stemme at Anders ble gift med sin egen stemor?Som sønn ved manntallet 1663-66(1665) finner jeg på manntallet på internett:1)Jon som var 16 år i 1665. Han er nevnt som trolig sønn i bygdeboka. Dette er min ane, og jeg mangler kone på han. Kanskje noen vet det?Bygdeboka skriver også om en sønn som het Peder og var 20 år. Det ser ut som om han har falt ut av manntallet på internett, og han er iallefall ikke ført som sønn av Anders i Leangen i manntallet som beskrevet i bygdeboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.