Gå til innhold
Arkivverket

[#40401] Krog-slekten fra Randers i Danmark


Gjest Eivind Stenshorne
 Del

Recommended Posts

Gjest Eivind Stenshorne

Er det noen som har oversikt over Krog-slekten fra Randers i Danmark eller vet om litteratur om denne slekten?Har selv sett Krog-personer nevnt til godset Løvenholm i Randers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg har ikke noe kjennskap til slekten, men jeg har en del Danske folketellinger, og kan se om jeg finner noen for deg.Har du noe mer info? Navn, årstall ? Kjenner du til herred/sogn ? Min egen danmarks lokalkunnskap er ikke så stor. Så om du har noe mer å gå på, så blir det lettere å se om jeg kan finne noen. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Stenshorne

Hei Anne,Sognet Krog`ene er fra er Gjessing sogn i Sønderhald herred i Randers amt. I 1782 gifter Mads Hansen Smed seg med Mette Nilsdatter Krog af Løvenholm. Har mye informasjon om deres etterslekt, men ikke noe om Mettes forfedre. Det er det jeg er interessert i.Har du forresten kirkebøker for Galten herred tilgjengelig? Trenger nemlig slike til andre slekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei. Desverre så tror jeg nok at mine folketellinger er for nye. For gjesing har jeg for 1834-1840-1845 og 1850. Jeg har søkt i disse og ikke funnet dem. De kan jo godt ha vært døde da.Selv har jeg tidligere fått god hjelp på dis-danmark [url="http://www.dis-danmark.dk/index.asp>http://www.dis-danmark.dk/index.asp ved etterlysninger og til oppslag i kilder. Mulig du også kan finne noe på Dansk demografisk database

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja er det ikke sånn da. Noen nøtter skal det hele krydres med underveis. Om du lurer på andre folketellinger, så kontakt meg gjerne på e-mailen i innlegg 4. Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.