Gå til innhold
Arkivverket

[#40404] Hjelp til å tyde kirkebok ?


Gjest Svein Arne Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar S. Ertesvåg

'Gaardbr: Ole Olsen Roben og Hustr. Sara Olsdatter'R-en i 'Roben' ser rett nok litt annleis ut enn ein del andre R-ar elles på sida, men eg ser ikkje heilt kva annan bokstav det skulle vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Takk for hjelp Ivar.For meg virker navnet Roben 'helt gresk' kan dette være et gårdsnavn i Kvinesdal distriktet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I FT 1900 står gården Roben under gnr. 114/1 og 114/22. Så vidt jeg forstår så heter gnr. 114 Øie øvre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Kirkeboka er vel fra Kvinesdal etter de andre navn å dømme,og Rob er et brukt etternavn der i dag. Om det er gårdsnavn derfra vites ikke.Det er 9 stk Roben i telefonkatalogen + en masse Rob.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arne Opdal

Takk til Berit og Sigbjørn. Etter Berit's opplysninger finner jeg oxo gården Roben i Kvinesdal ved FT 1900. Jeg får bruke dette som utgangspunkt å se om jeg finner Ole Tobias aner. Ved FT 1865 er Ole Tobias bosatt i Kristiansand. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.