Gå til innhold
Arkivverket

[#40405] OMSTREIFER-slekten Holm / Lundberg / Rosengren - SVERIGE


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg driver å leter opp noen opplysninger for min onkel. Han er av bl.a. Holm på farssiden og bl.a. Wigardt og Qvick på morssiden.Hans bestefar het Sten Karlsson-Holm og var gift med Valborg. Valborg skal muligens ha hette Lundberg? eller Rosengren?. Sten K-H hadde en bror som het Karl Holm, og han var gift med Valborgs søster, Olga.Er det noen som klarer å hjelpe meg videre. Det er ikke så mange etterkommere av Sten og Valborg. Og ingen av de som er igjen vet noe særlig.Håper på kontakt med noen som kan hjelpe meg videre i denne vanskelige søken. Ta kontakt pr mail: kasaglar@online.noPå forhånd takk! Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har sendt noen opplysninger til deg i en privat mail. Det angår nålevende presoner og derfor sender jeg kun til deg privat.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Lene Hagen

Hei Kai. Hvilken tidsepoke snakker vi om her ? Kjenner du til noen områder i sverige det kan dreie seg om ? Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Er det Valborgs forfedre du vil ha info om Kai?Når og hvor ca.var hun født og bodde hun og Sten i Norge?Om så, kjenner(te) din mor og bestefar en eldre kar som selger klær,hun kan ringe.Han kjenner alle.Be henne tenke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Hei dere! Takk for at dere prøver hjelpe til. Jeg har ikke disse opplysningene i hodet, men det dreier seg om 1900-tallet. Sten Karlsson-Holm ble drept etter det jeg vet i 1950(eller rundt de tider). Jeg skal se om jeg finner ut noe om når og hvor disse to er født...Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente Nina, men jeg kjenner en mann som heter otto, om det er han du mener?Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Karlsson-Holm, Valborg Sabina DagmaAxg 16 /Hellström/ 431 40 MölndalDöd 26/1 1998.Folkbokförd i Fässberg, Mölndals kn (Västra Götalands län, Västergötland).Född 19/3 1917 i Ullasjö (Älvsborgs län, Västergötland).Änka (17/9 1950). Kan dette være rett Valborg. Har 9 med navner Karlsson-Holm.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Heisann Hanne! Det er riktig Valborg du har funnet. Mannen til Valborg het Sten Wallentin Karlsson-Holm (etter hva jeg vet), han var født 1914 og ble drept i 1950. De har 4 barn (etter hva jeg vet).Foreldre av Sten og Valborg er interesant. Alt annet er også av stooor interesse..!!!Jeg takker for hjelpen Hanne, og vil gjerne ha en mail av deg med de 9 Karlsson-Holm personene.Om man har tilgang til dødskivan for Sverige finner dere kanskje også en bror av Sten Gustav Karlsson-Holm. Han het Karl Holm og var gift med en søster av Sten Gustav's kone Valborg. Konene til Karl Holm het Olga. Hilsen Kai Samuel (kasaglar@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Nå ar jeg fått rede på en del flere opplysninger!Karl Holm, gift med Gustava. (*Karl fikk 10 år for at han skjøt og drepte en som het Alfred Skjövding). Barn: 1.Karl (1902 - 01.07.1961), 2.Bror Axel Reinhold (30.04.1912 - 1991), 3.Sten Gustav Vallentin (23.07.1914 - 17.09.1950) *han ble drept., 4.Evald (? - ?), 5.Jacke Gösta Henry (01.02.1924 - 31.07.1986), 6.Greta (? - ?), 7.Jenny (? - ?), 8.Hilma (? - ?) *gift med Gustav Frej (verdensmesteri bryting i 1948).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Otto Johansson, gift med Lotta.Barn: 1.Olga Teresia Vilhelmina Johansson (30.11.1910 - 21.05.1990), 2.Valborg Sabina Dagmar Johansson (19.03.1917 - 26.01.1998).-Valborg var gift med Sten Gustav Vallentin Karlsson-Holm (-se forrige innlegg). -Olga var gift med Karl Holm (-se forrige innlegg).Håper noen kan hjelpe meg med flere opplysninger om denne familien! Hilsen Kai Samuel (e-mail adresse: kasaglar@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Karlsson-Holm, Jacke Gösta HenryBox 73, Hallavägen 430 10 TvååkerDöd 31/7 1986.Kyrkobokförd (1984) i Spannarp, Varbergs kn (Hallands län, Halland). Mantalsskriven (1984) på samma ort.Född 1/2 1924 i Träslöv (Hallands län, Halland).Ogift man. --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Karlsson-Holm, Bror Axel ReinholdStudentv 8 432 50 VarbergDöd 1991.Kyrkobokförd (1976) i Varberg, Varbergs kn (Hallands län, Halland). Mantalsskriven (1976) på samma ort.Född 30/4 1912 i Stafsinge (Hallands län, Halland).Ogift man.Holm, Olga Teresia VilhelminaGalileisg 4 415 17 GöteborgDöd 21/5 1990.Kyrkobokförd (1985) i Bergsjön, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland). Mantalsskriven (1985) på samma ort.Född 30/11 1910 i Borås (Älvsborgs län, Västergötland).Änka (1/7 1961). --- --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Takk for opplysningene Hanne!Jeg vet at det finnes dödbok for Sverige som går fra 1950-1999. Finnes det noen som går fra tidligere år? Vet også om denne 1980-tellingen de har, finnes det noen tidligere enn den også? (må da være på 1900-tallet).Ha en fin dag, og takk til alle som hjelper meg. Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hej. Det finnes en ny Dödbok som går fra 1947-2003 og Sveriges befolkning finnes 1970 och 1900 og.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det er den nye dødsboken jeg bruker. Men kan ikke fatte hvorfor Karl og Sten ikke står der. Fikk du mailen min Kai? Det er nok barnebarnet til Karl. Spennende å høre hvordan det går. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Hanne.Det mangler ganske mye på at Dødboken er komplett. Man holder på med en ny utgave som skal få med resten, du finner opplysninger om dette på Rötter. Jeg har hele min familie i Sverige, og jeg finner ikke alle.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei og takk for tipset om hvor prisene står. Skal sjekke der!Etter det jeg vet så er det ikke navn på personer død før 1977(?), kun dødsdato og personnr. Ingen navn!Det er mange av mine som ikke står nevnt i dødboken med navn, KUN med personnr og dødsdato. Så på den måten finner man de.Ha en fin sommer alle sammen, nyt varmen. Hilsen Kai Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Kai. En ide er å bestille skifte, bouppteckning, for Valborg Karlsson Holm fra Lands arkivet i Göteborg. Dette koster ikke noe og kan gjøres online. www.ra.se/gla/ Har selv gjort det på flere av mine slektinger i Sverige.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.