Gå til innhold
Arkivverket

[#40406] Nikolai Bernhard Samsonsen Birkeland fra Naustdal


Gjest Monica B. Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica B. Lystad

Søker informasjon om Nikolai Samsonsen Birkeland fra Naustdal.Han ble født 15.11. 1872 i Naustdal. Foreldrene var Samson Johannes Salomonsen Byrkjeland og Maren Oliana Nilsdatter Jarane.Dette er dessverre alt jeg har av informasjon på ham. Jeg søker etter info som evt ekteskap, barn eller dødsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiNikolai er vanskelig å finne, men her er foreldrenes vigsel. Den hadde du kanskje?:Informasjon Brudgom Brur År 1869Vigselsdato 1.10.1869Namn Samson Salomons. Maren Oleane Nilsd. Bustad Byrkjeland Naustdal Bustad i prestegjeld Førde Førde Yrke tenar jordmor Fødselsår 1848 1842Fødd i prestegjeld Førde Førde Fødestad Byrkjeland Naustdal Ekteskapsnr. 1 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica B. Lystad

Takk for hjelpJeg har informasjon om vigselen til foreldrene, og det meste av informasjon om hans 8 søsken.Nikolai er det imidlertid vanskelig å finne noe informasjon på, har ikke funnet noen gode kandidater på 1900 tellingen så tror kanskje han er død før den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJa det er nærliggende å tro det, hvis han ikke utvandret. Har du sjekket det?Og hvis han døde i hjemfylket bør han jo være registrert her kanskje? http://fylkesarkiv.no/, eller er kanskje de aktuelle årtallene ikke med?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica B. Lystad

Jeg har søkt på Fylkesarkivet sine sider allerede, finner han verken som død eller utflyttet der.Men databasene der er vel ikke komplette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.