Gå til innhold
Arkivverket

[#40421] Alfred Lauritsen, Trondheim, og hans familie.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Jeg leter etter en familie, fra Sør-Trøndelag, som bodde her i Osen, mellom 1927 og 1935. Alfred Lauritsen, var kanskje f. på Frøya, 1893 ? gift med Margot--- ? fra ei lita øy i Trondheimsfjorden ( kalt Hemsjæla, på dialekt ). De hadde 2. sønner, Johan Lauritsen, f. 1921, og Jan Lauritsen ( Bolle ), f. først på 1920, og som døde i Trondheim, 1936, eller 1937, av blindtarmbetennelse. Johan Lauritsen bodde vistnok på Heimdal ? Alfred Lauritsen var bestyrer på samvirkelaget i Trondheim, etter 1935. Er det noen ute i systemet som har hørt om disse folkene ? Er takknemlig for alle opplysninger som det går an å få tak i. På forhånd takk. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Denne personen hadde jeg også funnet selv, men vet ikke sikkert om det er den rette. Spørsmålet er hvor de giftet seg ca. 1920/21 ) Hun het om før nevnt Margot ( Skogli/Skogly, eller noe lignende. Hadde en bror Martin, og de var fra Hemsjæla, ei lita øy i Trondheimsfjorden. Johan Lauritsen, f. 1921, bodde vistnok på Heimdal ). Desverre så er ikke jeg flink nok til vit hvordan jeg evt. kan søke på internett. Med beste hilsen Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Jeg er usikker på hva du egentlig vil ha tak i av info om denne familien Thorbjørn. Det er jo lite trolig noen av de er i live nå.Vil du komme i kontakt med event. etterkommere,eller er det deres avstamming du vil fram til? Sjekka telefonkatalogen på nett,men fant ingen aktuell kandidat på Johan.På Hitra var det flere Lauritsen også så jeg.Men du tror Frøya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

De på Frøya:Johan Laurits Karlsen f.12/5 1867.Foreldre:Karl Andreas Greissen 1827.og Lena Torstensdtr f. 1828 i Fåberg Gudbrandsdalen.Hans kone Jensine Jakobine f.1868,Foreldre:Anders Paulsen og Olia Kristine Olsdtr.Deres datter Lena Kristine f.1891 er det lagt ut en slektsfil på(family search)Ifølge den ble hun gift med Adolf Ludvig Berntsen og bosatt på Frøya.Kansje har de etterkommere du kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.