Gå til innhold
Arkivverket

[#40456] Peder Hansen f 1794 Kvikne Fron og Marit Olsdatter f 1795


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg trenger hjelp til å finne hvor Peder Hansen f 1995 Kvikne er født. Han gifter seg med Marit Olsdatter Lien U/ Stø Fron.18.02.1816 Adresse på vitner er Hans Warphaugen og Ole Wolden. Peder dør 27,09.1879 Lien. Finner ikke Marit under Wolden? Takknemlig for hjelp Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner denne i FS/IGI:PEDER HANSEN Christening: 04 JAN 1795 Kvikne, Hedmark, NorwayFather: HANS HANSENMother: INGEBORG OLSDR--------------------------------------------------I FS/IGI finner jeg at Hans og Ingeborg ble gift i Kvikne 23.9.1781.Videre finner jeg følgende barn med foreldre Hans Hansen og Ingeborg Olsdatter: Ole, døpt 12.4.1784, Nils, døpt 6.8.1786, Kiersti, døpt 25.1.1789, Iver, døpt 30.1.1791, Christen, døpt 1.4.1793, Peder, døpt 4.1.1795, Kirstine, døpt 4.2.1798 og Kirstina, døpt 6.2.1803. Alle døpt i Kvikne.Her er familien i Kvikne i 1801; Peders alder er satt til 6 år LenkeDette er jo bare en gjetning mht til Peders opphav, men vel det nærmeste jeg har klart å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Kan dette være ”din” Peder? Lenke:LenkeDen Peder som Grethe har funnet var født på søre Storeng på Kvikne, Hedmark. I flg. KVIKNE GÅRDS OG SLEKTSHISTORIE var denne Peder ugift. Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Tor. Takk for forslaget, det ser aktuellt ut. Skal sjekke det opp mot konfirmerte i Fron. Tror ikke at han kom fra Hedmark. Takk til dere begge. MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.