Gå til innhold
Arkivverket

[#40463] Oppslag i bygdebok for Førde, Sunnfjord- gården Qual/Qvaal


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Prestemantallet 1663/66 viser at det på gården Qual i Førde sogn, Førde prestegj. befant seg en Gunder. Dessuten noe som troleg er hans sønn, Odgjer Gundersen. LenkeKan noen med tilgang til nevnte bygdebok gjøre et oppslag for meg, å se hva som står der om denne Gunder og hans sønn Odgjer? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

I Førde bygdebok bind II side 159 under Folket på Kvål står kun følgende:Gunnar f.kr. 1616 nemnt som brukar 1691 og 1695. Hadde sonen Oddgeir f.kr. 1643.Navnet Oddgeir og Gunnar finner en også innledningsvis:I 1328 er nemnt ein Berg på Kvål. Her som for så mange andre mellomaldergardar, er det først utpå 1500-talet vi finn neste person nemnt her, nemleg Oddgeir som brukte garden i 1563. Han er nemnt som einaste brukar fram til 1599. I 1563 finn vi og lauskaren Ole og drengen Anders her. I 1603 er nemnt Antonius og Jakob.Både i 1626 og 1635 finn vi Oddgeir og Jakob. I 1635 er nemnt at Oddgeir Jakobsen Kvål var så forarma at han ikkje kunne skatte. Det same sagt om Oddgeir Slåttene året etter, truleg same person. I 1644 er nemnt Peder, Gunnar, Oddgeir og Lars.I kopskatten frå 1645 og matrikkelen frå 1647 finn vi Ole, skatta for kona - Gunnar, skatta for kona - Lars, skatta for kona. Dessutan ei kvinne, ei enkje, sannsynlevis etter Oddgeir. Ho skatta for dreng og fosterdotter. Dessutan i 1647 Peder.I krøterteljinga frå 1657 er desse nemnt som oppsitjarar: Ole, Lars, Gunnar, Tollef og enkja.I tillegg til Gunnar - var følgende oppsittere - nevnt i mantal 1664-66 og rgnskap 1672 med tilleggsopplysninger:Ole f.kr. 1602. Truleg bruk 1. Kona ukjend. Ole var død før 1691, då enkja hans er n. i tingboka. Av borna deira veit vi om: Sjur f.kr.1646 - Markvard f.kr. 1656 - Ole f.kr. 1658 - Markvard f.kr. 1658 (en krøpling) - Rognald f.kr. 1665 (død kr. 1707)Lars Andersson f. kr. 1616, d.kr. 1679. Hadde sønene: Anders f.kr. 1652 og Ole f.kr. 1656.Tollef, f.kr. 1626. Hadde sønene Oddgeir f.kr. 1662 - Jon f.kr. 1664 og Jakob f.kr. 1665. Etter alt å døme har vi her same brukarar frå 160- åra til 1672, med unntak av Tollef som kjem inn i 1657.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Odd for raskt svar. Jeg ble kanskje ikke så mye klokere av svaret ditt. Jeg forsøker nemlig å finne opphavet til Gunnar Oddgjerson som er omtalt i Bygdebok for Askvoll på gården Lechnes.Der står det at han var 50år i 1666 men død før 1684. Han var gift med Sissel Torgilsdtr. og hadde i følge bygdeboka sønnen Oddgjer f. ca. 1656 og datteren Marit. Sønnen Gunnar kan jeg følge videre i bygdeboka, men i prestemantallet 1663-1666 er verken Gunnar eller Oddgjer nevnt på Lechnes. Det er i den forbindelse jeg prøvde å finne ut hvor de kunne komme fra. Navnet Oddgjer i sine ulike skrivemåter er lite brukt på den tiden. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.