Gå til innhold
Arkivverket

[#40487] Ekteparet Peder Mathias Jørgensen Finaas og Anna Hansdtr. Flatøy


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Hvor ble det av ekteparet og event. etterkommere? Peder Mathias Jørgensen Finaas f.1954 og Anna Hansdtr. Flatøy f.23.09.1865,vigde 28.10.1888.Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg ser det er mannen, ikkje kona som er frå Finnaas. Den einaste Peder Jørgensen i passande alder er denne på Hovland, Søre Bømlo:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det står nok om han/dem i bygdebok III fra söra-Bömlo da - den har jeg ikke. Men tipper at den Johan Arthur har funnet er den rette.Jeg forstod det slik at Kåre Björnestad kun var interessert i å vite hvor de ble av og regnet med at han hadde forfedrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Regnet også med det, men tenkte kanskje at det kunne stå noen opplysninger om dem i Bømlo III, men jeg fant dem ikke i det hele tatt på Holme der faren døde i 1894. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk til alle for god hjelp til å komme videre. Dette er vigselen til ekteparet. Mvh. KåreVigde i Hamre 1882-1930 Prot. ref. Lp.nr. Vigd Sokn/Kyrkje År 137 Hamre Klok B 3 12 28.okt Hamre 1888 Rolle Stilling Førenamn Etternamn Bustad Fødestad Fødd år Ekteskap nr. 545 Brudgom Bagersvend Petter Mathias Jørgensen Bergen Finaas 1854 1 546 Brur Anna Hansdtr. Fladøen Fladøen 1865 1 547 Brudgom far Kaarmd. Jørgen Larsen Tjong 548 Brur far Pladmd. Hans Johnsen Fladøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk til alle for god hjelp til å komme videre. Dette er vigselen til ekteparet. Mvh. KåreVigde i Hamre 1882-1930 Prot. ref. Lp.nr. Vigd Sokn/Kyrkje År 137 Hamre Klok B 3 12 28.okt Hamre 1888 Rolle Stilling Førenamn Etternamn Bustad Fødestad Fødd år Ekteskap nr. 545 Brudgom Bagersvend Petter Mathias Jørgensen Bergen Finaas 1854 1 546 Brur Anna Hansdtr. Fladøen Fladøen 1865 1 547 Brudgom far Kaarmd. Jørgen Larsen Tjong 548 Brur far Pladmd. Hans Johnsen Fladøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Beklager dobbelt 'Trykk'Jeg finner ikke noe sammenheng her. kan det være flere ektefeller? Mvh. Kåre1865-telling for 1218 Finaas Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Merknad (gard) Overskrift 677 13 474 Espevær, Holme, Vike Bømmel Finnaas Tjong 11 2 Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Hestar Stort kveg Får Geit Havre Poteter 3860 27 1 Jørgen Lars. Husfader Gaardb og Selveier g 34 m Finnaas Prgj. 2 8 14 12 4 3 3861 28 Berthe M Haagensd. hans Kone g 48 k Finnaas Prgj. 3862 29 Lars Jørgens. deres Søn ug 14 m Finnaas Prgj. 3863 30 Haagen M Jørgens. deres Søn ug 13 m Finnaas Prgj. 3864 31 Jens K Jørgens. deres Søn ug 11 m Finnaas Prgj. 3865 32 Johnne Jørgens. deres Søn ug 7 m Finnaas Prgj. 3866 33 Guriane Jørgensd. deres Datter ug 6 k Finnaas Prgj. 3867 34 1 Baar Baars. Loserende Fisker g 30 m Finnaas Prgj. 3868 1 Aaseline Olsd. hans Kone g 27 k Finnaas Prgj. 3869 2 Berte J Baarsd. deres Datter ug 6 k Finnaas Prgj. 3870 3 Baar Baars. deres Søn ug 3 m Finnaas Prgj.Digitalarki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bedre å sette opp en lenke for det er nesten umulig å finne ut av det over: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f61218&gardpostnr=677&personpostnr=3860&merk=3860#ovre>LenkeFor meg ser det ut som om det er to forskjellige familier: en på Tjong den over og så en på Holme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her dör Jörgen Larsen på Tjong: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=30&filnamn=gr12181851&gardpostnr=1791&personpostnr=2480&merk=2480#ovre>LenkeOg her dör kona: Lenke Her er nok ekteskapet deres selv om det står Aagesdtr denne gangen: Lenke Det står det forresten og da en datter ble födt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kåre;Lenke:1. Venstre-dobbelklikk på adressen i feltet øverst i skjermbildet2. høyre-enkeltklikk (el ctrl+c) på adressen i feltet = 'kopier'3. Så trykker du ctrl+v = 'lim inn' her i teksten.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg bare höyreklikker en gang (det kommer vel an på oppsettet vi har, vi kan jo velge enkelt eller dobbelt-klikk)og får opp et lite vindu og klikker på 'kopier' og så når jeg skal 'lime det inn', höyreklikker jeg en gang til der jeg vil ha det, det lille vinduet kommer opp igjen og jeg klikker på 'lim inn'.Fire klikk-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jørgen Larsson som var far til Peder Mikal døde i 1854. Da var han 87 år og yngste sønnen et halvt år. Moren Larine giftet seg da med Anders Gjermundsson Holme. Bømlo III, side 53 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den Jørgen Larsson som dør i 1869 er barnebarnet til Jørgen Larsson som døde i 1854. Far til Jørgen (som døde i 1869) er Lars Jørgensson som er f.1800 og døde på Hjartnes i 1875. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Far til Peder Mikal - Jørgen Larson f.1767 og ble gift 1793 med Kari Tollevsdtr. De hadde sønnen Lars f.1800. Kari Tollevsdtr. døde i 1836 og Jørgen giftet seg med Larine Larsdtr. Lønning f.1812. De fikk barna Kari f.1838, Inger f.1840,Jørgen f.1843, Randi f. 1845, Jakob Johan f.1849 og Peder Mathias i 1854. Jørgen døde i 1854 da Peder M var kun et 1/2 år gammel. Larine ble så gift med Anders Gjermundson Holme. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Her Anna og hennes foreldre i 1865. Håøyna er ein del av Flatøy, som eg faktisk i min pure ungdom var på speiderleir. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var den eldste far jeg har hört om (# 21 og # 23) Da er det denne mannen her: LenkeOg jeg som trodde min oldefar var gammel som fikk barn da han var 72!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.