Gå til innhold
Arkivverket

[#40496] Aker sygehus


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Hei! Kan noen si meg når det opprinnelige Aker sykehus ble bygget ? Evt. om det er mulig å finne et bilde av det på nettet? Har forsøkt både Oslo byarkiv og Riksarkivet. Finner Aker sykehus etablert i 1880-årene, men en av mine aner døde på Aker Sykehus i 1875?Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finnes også et gammelt bilde av aker sykehus om du ruller nedover i teksten:LenkeVet ikke om du kan bruke disse bildene?mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Interessant artikkel om det eldste Aker sygehuus, men fant ikke bilde av det på lenkene dere la ut. Skjønner ikke at dette skulle være så vanskelig å finne ? Kanskje det går an å søke på adresse ?Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Et flott bilde, men nok ikke det eldste, nei! Kjempeglad for at det er noen som hjelper meg å lete.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du leser historielenken innlegg nr. 2. vil du se at i 1870 årene ble sykehuset kalt for 'Pleiestuen' for fattige syge.( Lå på Neubergløkken ved Sørkedalsveien. ) Har ikke greid å finne noe bilde av dette.Du får kikke litt på historielenken for å se om du finner noe svar her?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.