Gå til innhold
Arkivverket

[#40497] Pauline Marie Busch. Gift med Seymor Rennaamo Tacoma U.S.A


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Pauline var født 19.09.1875 på Leka . Hun reiste til Asker i 1899. I 1900 tjenrstegjorde hun hos løytnant i saniteten, Thorvald Meyer fra Bergen. Hun emigrerte til U.S.A ( vet ikke når) og ble gift med Seymor Rennaamo ( ?). Hun skal være død i Tacoma 07.03.1962. Er det noen som vet noe om henne og hennes familie ?Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Heggø

Hei Jostein. Pauline var ikkje gift med Seymour, ho var mor hans. Mannen hennar var Hans Samuelson Renamo f 1868 på Reinåmo i Hemnes. Ho kom til USA 20 aug 1906 med S.S United States. Ho reiste saman med søstra Sine.Seymour vart fødd i 1912.Dei budde i Tacoma Washington. mvh Kjell Heggø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Takk for oppklarende informasjon. Ble Pauline og Hans gift i U.S.A ? Hadde de flere barn enn Seymor ?Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

fant dette på Ellis IslandFirst Name: Pauline Last Name: Busch Ethnicity: Norwegian, Scandinav. Last Place of Residence: Liko Date of Arrival: Aug 20, 1906 Age at Arrival: 30y Gender: F Marital Status: S Ship of Travel: United States Port of Departure: Kristiania, Norway Manifest Line Number: 0024Ut fra manifestet har hun vært i New York tidligere, 1902 - 1906. Dette året reiste hun sammen med Sine og skulle til New York. Sine var også her tidligere, 1902 -1906. Hjemmeadressene var Leka 'Liko'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke & Göran Åhling

Det är en emigration från Oslo i mars 1901: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=41&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=134579&merk=134579#ovre>LenkeEtt dop (med reservation för läsningen): 9 januari 1876, strandsidder Kristian Busk Benjaminsen Solsum og Hanna Petersdatter. (nr 7 1876, s.51, ministerialbok Leka 1863-1877 på DA)Kone Hanna Petersdr 29 år död på barselseng 29 september. (nr 21 1875, s. 135, samma källa)En trolig reemigration från Trondhjem 1906:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Emigrasjonen i 1906 er som lenken i forrige innlegg. Hun reiste sammen med Signe. Pauline var sykepleier og Signe Husholderske. Begge bosatt i Amerika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Hjertelig takk . Nå begynner flere biter å falle på plass. Sine Marie f. 24,04.1885 var halvsøster til Pauline. Paulines mor dør i barselseng 10 dager etter Paulines fødsel. Faren Kristian Busch gifter seg på nytt med enke Berit Maria Kristensdatter fra Kolvereid. De får 4 barn , deriblant Sine Marie. Jeg hadde opplysninger om Sine Maries utvandring i 1902 og 1906, men ikke Paulines. Sine Marie dør forresten av tøring i 1912.Men fremdeles kunne jeg tenkt meg å fått flere opplysninger om Pauline og Hans og deres familie i Tacoma Washington.Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I flg Ancestry skulle Hans Renaamo være i Dryad Twp, Lewis, Washington i 1910, men det var feil image som var koblet til, så jeg får ikke sjekket det. Det er ikke sikkert Pauline var der, fant ikke henne der i selve indeksen.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Washington Death Index, 1940-1996 RecordName: Hans RenaamoPlace of Death: PierceDate of Death: 31 Jan 1951Age: 82Gender: MCertificate: 1259Washington Death Index, 1940-1996 RecordName: Seymour B RenaamoPlace of Death: TacomaDate of Death: 25 Dec 1985Residence: TacomaAge: 73 yearsGender: MSSN: 539-01-6138Certificate: 032015 - Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Tusen takk Hanne Line ! Jeg visste ikke at folketellingene i U.S.A lå på nett. I Norge er det jo ingen tellinger etter 1900 på nettet. Hvordan søker jeg for å få tilgang på de amerikanske ?Kan du lese ut fra folketellinga hvor Seymor er født ? ( Jeg har problemer med det selv om jeg forstørrer siden )Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg abonnerer på ancestry.com. Det koster pæng. Du kan få gratis 14 dagers prøveperiode hos de, men hvis du glemmer å si det opp innen 14 dager, blir du trekt med en gang for neste periode. Jeg har månedsabonnement, slik at jeg raskt kan si det opp hvis jeg vil. Men det koster mer pr måned enn et årsabonnement pr måned. Tror jeg betaler ca 150 nkr pr mnd.Jeg leser Washington på Seymour. Jeg kan sende image på mail hvis du ønsker.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Du kan lagre imaget selv, ved å høyre klikke på image og så velge 'Lagre bilde som ...'. Etter du har lagret det kan du ta de opp i et bildeprogram, og forstørre så mye så du har lyst til. :-)- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Det blir lite søk på nettet til natta. Kommer å tar strømmen sjø. Begynner borte ved Nymoen ved midnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.