Gå til innhold
Arkivverket

[#40498] Stoore kapasitetsproblemer på scanna kirkebøker


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Gjorde for et par minutter siden som foreslått i innlegg (25). Gikk forholdsvis bra idag. Ca. 15 sek. for å få opp siden, og samme tid for å skifte til neste side. Lesbarheten er det i alla fall intet å si på. Langt bedre enn slitte biblioteksruller. (Og når skanningen blir ferdig, regner jeg med kirkebøkene blir å få kjøpt på CD/DVD. Trolig enda bedre lesbarhet, samtidig som det muligens avlaster nett-trafikken også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

Synes det er forferdelig at det skal gå så tregt.Føler at hverdagen blir mindre.Kona maser....Ungene griner...I det hele tatt så har vi det ganske vondt vi nordmenn i dagens Norge. Her hvor vi kan sende SMS til mennesker på andre siden av kloden og få svaret med en gang. Og her hvor vi kan steke pizza på 1-2-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Dette siste innlegget fra Håvard Olsen synes jeg er direkte flåsete. Jeg har selv kvittet meg med filmkortleseren min etter at denne tjenesten kom, da jeg forventet meg rimelige svartider. Det har riktignok blitt mye bedre de siste dagene, og vi får håpe at tjenesten nå er over de verste barnesykdommene.Når jeg forsøker å få opp en kirkebokside og tida bare går og går i flere minutter uten at noenting hender, blir jeg litt frustrert. Da må det være lov å klage, når vi som har sittet med våre egne filmkortlesere har vært vant med å kunne hoppe fra side til side på et blunk.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Men da må vel vi som aldri har hatt egen filmkortleser få lov til å flåse litt også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.