Gå til innhold
Arkivverket

[#40504] Lom - Marie Stusnes født ca. 1844 - hvem var hun?


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Marie Stusnes var født ca. 1844 i Lom. I folketellingen 1865 er hun husholderske for kjøpmannen Mads Salomonsen i Florø.Hvem var hun og hvem var foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Det er fødd ei Marit Tostensdtr. på Stusnes i 1844 - dette er det næraste eg kjem... Ho er heime att i Stusnes ved folketeljinga 1875: Lenke, her står det at ho er 'Husbestyrerinde i Bergen'. Grunnen til at namnet hennar er nemnd Marie i Florø, veit ikkje eg.Foreldra til Marit: Tosten Olsson, f. 1816 på Stusnes, d. 1892. Gift 1839 med Live Erlandsdtr., f. 1818 i Systugu Garmo, d. 1904. Om deira forfedre står i Bygdabok for Lom og Ættebok for Skjåk.mvh, Atle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Dette er nok den riktige damen. Jeg fant henne født som Marit på Family Search.Hvor kommer Throne-navnet fra som broren Karl f. 1863 har som mellomnavn?Dette er ikke noe vanlig Lågen-navn.Takk skal du ha, Atle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Throne? Nei, aldri godt å veta! Han er nemnd berre med namnet Karl i bygdaboka, kva for kjelde nemner han med dette mellomnamn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.