Gå til innhold
Arkivverket

[#40549] Kari Fredriksdatter f. 1864 Inngjerdinga Mobråten N Odal og Karl Karlsen Xiania.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kari Fredriksdatter var datter av Fredrik Olsen Nybråten og Kirsti Olsdatter Inngjerdinga. Hun fikk sønnen Einar Karsten 26 apr 1891, døpt 14 jun 1891, ikke gift. Far var Karl Karlsen, dagarbeider fra Kristiania. Har noen vært borti denne Karl Karlsen i andre sammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Hei Guro!Jeg vet ikke noe om Karl Karlsen. Men har du mere om Kari Fredriksd.? Jeg vet bare at hun ble født 1863/64 i Nybråten u. Fjell. Kari var datter til Fredrik Olsen f 5/8 1833 fra Skolbekken, det senere 40/14 i Nord-Odal, g 31/1 1858 m Kjersti Olsd. f 29/6 1829 fra Inngjerdinga u. Mobråten, det senere 45/3.Fredrik Olsen ble i 1875 husmann i Fredrikstad, det senere 43/11 i N-O.Med hilsen Hans Fr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk for svar, Hans Fr. Ja, jeg har klart å komme så langt bakover som mulig på Kari - men Karl Karlsen blir det nok verre med!!! Har sjekket FT både 1865 og 1875 for Xiania, flere kandidater dessverre... huff. Noen ganger sier det bare stopp. Jeg la inn spørsmålet i Debatt, tenkte kanskje den gode Karl hadde truffet på flere jenter i Odalen..... Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Fr. Haug

Hei Guro!Jeg hadde håpet å få vite mere om Kari enn at hun er født. Hvor ble det av henne? Flere etterkommere enn Einar Karlsen?Kari hadde fem søsken. Broren Ole f 1860 bodde på Fredrikstad - hans to barn døde som små. De andre søskenene har jeg bare navn og fødselsår på.Hilsen Hans Fr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei igjen. Du finner henne som husholderske hos enkemann Arne Johannessen i Løkkagt. 5 i Kongsvinger i FT 1900. Arne skal visstnok ha vært gift med en av søstrene til Kari - det må enten ha vært Martea eller Oline - Karen Emilie født i 1870 var vel for ung. Kari hadde bare Einar, men Einars barnebarn trodde alle sønnene til Arne Johannessen var hans halvbrødre. Kari og Arne skal ha giftet seg etterhvert. Jeg har ikke gått dypere inn i det, dette er min kusines manns slekt - jeg har hjulpet ham med å finne ut av det for slektene våre løper sammen flere hundre år bakover i tid. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Marthea og Kari var søstre. Arne var f. Mellum u nordre Sæter i Vinger 19/10 1860 (Johannes Hansen og Maren Nilsd.)G. 1. 14/12 1882 m. Marthea Fredriksd. fra Nord Odal.8 barn hvorav 6 levde opp. Marthea døde imellom 1/1 1898 og 3/12 1900. Ikke innført dødsfall i kirkeboka for Kongsvinger eller Vinger. (Kan hun ha vært i Nord-Odal ?) Arne g. 2. g. 28/8 1904 med Kari Frediksd. Ingen barn. Karis sønn Einar Karsten konfirmert i Vinger kirke 1/10 1905. Mvh. Finn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.