Gå til innhold
Arkivverket

[#40562] Hans Iversen og Marie Madsdatter


Gjest Leif Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Andreassen

Hans Iversen, f.1796, fikk et barn med Anne Johnsdatter i 1827 og ble gift med Marta Sofie Hansdatter i 1828. Hans har vissnok vært gift før men med hvem, og hvem er hans foreldre. Familien var bosatt i Kaldfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Det er litt uklart hva som er problemet.Hvem er Marie Madsdatter? Svigerdattera?----Hans Lorents Iversen f 1790 gift 11.10.1829 med Martha Sophie Heggelund HansdatterForeldrene til Hans var Iver Stephensen (fra Tisnes) og Aleth Olsdatter (fra Nordfjord i Malangen)MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Andreassen

Hei Det ble litt galt i overskrifta. Marie Madsdatter hører ikke til i innlegget.Kan det være den samme Hans Iversen som jeg ettersøker. Hans Lorents Iversen, ble han ikke gift med Margrethe Andersdatter i 1817 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Et par spørsmål:1 - Er dette dine aner?2 - for å slippe å trø i samme kilder, Hvor har du fått opplysningene fra?Her er vel en sønn av paret i 1875, Hans M. Hansen og kona Maren C. Madsdatter: Lenke -Hans M. Hansen har fødested Henrikvik som ligger i KaldfjordenMvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Andreassen

Så er vi på rette vei. Hans M. Hansen (fløttemann) er født i Henrikvik i 1843 (1845) og sønn av Hans Iversen og ?. Det er denne Hans Iversen som jeg søker opplysninger om, foreldre og konen i første ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei.Jeg kunne ikke ungå å se at spørsmålene mine ikke ble besvart.Jeg får da hevise til boka Malangsslekt, suplert med kirkebøker for det aktuelle området.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Per Pedersen Hansen

HeiBare et spørsmål til Knut Hansen fra Tromsø. Er du i familie med Henry Magne Hansen f. 19.04.1908 i Målselv? Henry Magne er min stesøster Irene, sin bestefar. Om dette er din familie vil jeg svært gjerne ha videre kontakt, og kanskje utveksle mer info. Vi kan gjerne ta det via epost. Du får min epost adresse om det er riktig familie. Mvh Per Pedersen Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.