Gå til innhold
Arkivverket

[#40570] Tyding av kirkebok


Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

HeisannHar et lite problem med denne damen Ragnhild Karoline Strømme gift med Jakob Martinsen. Prøver å finne henne i Bruvik som døpt for det første og så lurer jeg på hva det står under Konfirmasjon og altergang. For mine øyne står det at denne damen eventuelt er konfirmert 24.08.1897? kan jo ikke stemme dette. Navnet foran er også uleselig men kan det være Voss i Hordaland? Har letet gjennom kirkebøkene uten hell.Noen som klarer denne?LenkeHåper denne kommer frem nå.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Kjønnøy

Hege, kan du oppgi hvilken kirkebok dette er fra, så det går an å slå opp selv? Lenken fungerte, men bildet er så smått og knølete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ingrid:Da må du bare forstørre det til 100%. Det gjør du øvertst på siden (Billedstørrelse). Velg 100% :-)Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og hvis jeg ikke husker feil så ble de fra Brudvik døpt og konfirmert i Dale Kirke. Og dale er ikke langt fra VossMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og jeg ser de er bosatt ved (mange arbeiderboliger der)og arbeider på den ikke helt ukjente Dale-fabrikker som er i full drift den dag i dag.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Heisann alle sammenTakker så meget for all hjelp. Prøver fremdeles å finne hennes dåp/fødsel. Ser ikke ut som hun vil bli funnet. hahaha Takk igjenHege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Risting Kielland

Du finner henne sammen med foreldrene og flere søsken i 1900 tellinga for Brudviks sogn i Hordaland. Søk på etternavn Strømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Heisann TrondJeg vet om de i 1900 tellinga men jeg prøver å finne Ragnhild og søskene hennes i kirkebøkene men jeg finner de ikke. Har hatt dette innlegget tidligere [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=29596&sok=hege+kvale&startnr=&antall=&spraak=&nr=25&antinnlegg=3#anker>LenkeDet er moren til Ragnhild.Med å prøve å finne barna i kirkebøkene så kan jeg kanskje finne ut hvor foreldrene til Ragnhild giftet seg også. I lenken klarer jeg ikke å finne moren Amalie heller i noen kirkebøker. I følge dette innlegget (nr 3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Kan familien ha flyttet fra Brudvik etter 1900-tellingen? Kan ikke finne konfirmasjonen til de tre søsknene i kirkeboka, men det har du sikkert sjekket selv også.Jeg skjønner deg godt, det er så frustrerende å stå bom fast. Men fatt mot, plutselig løsner det :o)mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Risting Kielland

Hei Hege.Jeg fant noe interessant i kirkebok for Sande, Møre og Romsdal, som ligger skannet her på Digitalarkivet.Utflyttet fra Sande i 1891 til Dale i Brudvik, Pige Amalie Nikoline Severine Rasmusdtr. Gurskevaag f. 1867. Udflytn. att. til ægtesk. 25/9-93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Risting Kielland

Har du sett gjennom denne?'Stamnes, Vaksdal i Hordaland Skre, Brita: Vaksdal bygdebok. Vaksdal 1965-1981. Bd. I - Bruvik sokn- gards- og ættesoge/ Bd. II - Dale sokn- gards- og ættesoge/ Bd. III - Stamnes sokn- gards-og ættesoge'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Heisann Først til Trond takk for innlegget ditt med utflyttet fikk litt å gå på der nå!Jeg har ikke sett på noen av disse bøkene enda men nå kan jeg jo bestille dem inn på bibloteket.Marie:jeg fant også disse to konfirmantene men ingen av disse er barn som jeg har i min familie.Men som jeg skrev i et tidligere innlegg (lenke oppforbi)så ble Knut Johnsen og Amalie skilt men jeg vet ikke hva tid dette var. For alt jeg vet så ble de ikke konfirmert i det hele tatt? Takker for hjelpen.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Heisann Har hatt et lite gjennom brudd her etter maaaange timer gjennom kirkebøkene.Fant dette i Hordaland,Samnanger 1902-1918 Har funnet Ragnhild Karoline Strømmes komf. Lenke Hun er nr.42 Bror Rangvald Johan Strømme komf.11.10.1908 Søster Klara Amalie Strømme komf.13.10.1912 Har ikke funnet noen av disse som født/døpt noen sted. Har funnet en bror som døpt bare Knut strømme født:21.11.1905 døpt:31.12.1905 men han finner jeg ikke konfirmert noen sted. Ragnhild hadde en bror til John/Jon Strømme men han finner jeg ikke noen sted fordi jeg vet ikke hva tid han er født men i følge bilder av disse så ser han ut som han er yngst av flokken.Takker for hjelpen igjen.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.