Gå til innhold
Arkivverket

[#40592] Peder Olsen Daler og Kari Andersdatter gift 27 dec 1742 i Brandval.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til om dette ekteparet fikk sønnen Hans, døpt 27 dec 1762 i Brandval?Videre skulle jeg gjerne ha bekreftet om Kari Andersdatter er identisk med hun som ble født på gården Brandvold og døpt jan 1720 - datter av Anders Jonsen Brandvold og Kari Pedersdatter Digerenes. Tar ellers imot andre kandidater med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Utfra kirkebokavskriftene har jeg registrert 7 barn til Anders Jonsen Brandval og Kari Pedersdatter Digernes.1) Berithe Anderdatter, f. 1719 på Brandval, d. før 1728.2) Kari Andersdatter, f. 1720 på Brandval, d. før 1731.3) Ingrid Andersdatter, f. 1722 på Brandval, konf. 1737, gift 1741 m. Gudmund Olsen Vestre Berger.4) Eli Andersdatter, f. 1725 på Brandval, konf. 1742, gift 1745 m. Arne Arnesen Hofoss/Dahler/Brandval (1722-1784) (mine tipp-tipper)5) Berithe Andersdatter (II), f. 1728 på Brandval, konf. 1744, g. 1750 m. Erik Syversen Hokkåsen.6) Kari Andersdatter (II), f. 1731 på Brandval, d. 1732.7) Marit Andersdatter, f. 1737 på Brandval, d. 1741.Ved trolovelsen står Peder Olsen og Kari Andersdatter oppført som 'Peder Olsen Daler' og 'Kari Andersdatter Foss'.En Kari ble døpt i 1718 som datter av Anders Andersen og Ingri Gundersdatter Foss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Jeg leser kirkebøkene slik at det må være Kari Andersdtr Foss, f 1718, datter av Anders Andersen Foss, f 1682, og Ingrid Gundersdtr Hofoss, f 1681, d 1718, som er den riktige Kari.Etter at moren, Ingrid, døde, giftet faren seg igjen og fikk flere barn.Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.