Gå til innhold
Arkivverket

[#40593] Torger Andersen med familj


Gjest Tina Dimberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg

Gårdsbrukaren Torger Andersen Grorud (f.1830 i Sörum) gifte sig med Maren Sophie Kristiansdatter (f.1827 i Aurskoug).De fick tre barn (som jag vet). Sonen Anton Torgersen f.13/4 1856 i Sörum, sonen Kasper Torgersen f.1858 i Aurskoug och dottern Hilde Bolethe Torgersdatter f.1863 i Aurskoug.Jag har funnit familjen i 1865-tellingen då de bodde på Myrmellem 175c i Aurskoug.Jag har sedan försökt att hitta dem år 1875 och år 1900, men kan inte hitta någon av dem.Mycket tacksam för upplysningar om vart familjen Andersen tog vägen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Hei Tina.Jeg har funnet en mulig kandidat for sønnen Anton. FT1900 for Aker i Akershus finnes en mann Anton Torgers. Fos på garden Nordal. Han er født 1856 i Sørum.... gift med Emma (f Sverige) og 7 barn. Kanskje et skudd i blinde, men mulig! Lenkemvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina Dimberg

Det är rätt Anton Torgersen Foss som du hittat. Anton är den enda i familjen jag har lyckats hittat.Antons föräldrar och syskon kan jag inte hitta någonstans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Hei igjen.Jeg har søkt alle mulige varianter av de andre navnene i alle DA's arkiver, men finner ingen mulige. (mulig det er mangler i min fantasi?) Akershus er ikke 'mitt' område, så her må lokalkunnskapen trå til! Håper at noen andre finner noe!God helg. Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina Dimberg

Jag har funnit en Torger Andersen Fos (f.1932 i Merli i Sörum) i ministerialbok 1878-1909 för Aurskog/Blaker, över döda och begravda.Han gick bort i lunginflammation den 1 mars 1879 i Blaker, Aurskog.Kan detta möjligtvis vara den Torger Andersen jag söker?Före hans namn så står det 'skinnelagger', vad betyder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tina Dimberg

Jag undrar vad det blev två av de sju barnen till Anton Torgersen Foss, då jag inte hittar dem någonstans.Sonen Kasper Torgersen f.1858 i Aurskog.Dottern Hilda Bolethe Torgersdatter f.1863 i Aurskog.Antons andra hustru Berte Marie Kristiansdatter (1840) fick en dotter efter Antons död, Anne Matilde 15/4 1882 i Blaker, Aurskog. Som fader stod det husman Ole Hansen, Tangen. Undrar även vad det blev av detta barnet. Tacksam för upplysningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Kjenner ikke noe til Aurskog, men Jan Frode Johansen gir for øyeblikket hjelp til oppslag i bygdebøkene derfra - kanskje det lønner seg å spørre ham? LenkeMvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.