Gå til innhold
Arkivverket

[#40602] Simon Da(h)ler f 1847


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Eg etterlyser foreldre/opphav til Simon Daler (Dahler) fødd 27.mars 1847(Øvre) Eiker. Simon er gift med Karen Marie Hegstad f 29.mars 1854 (opphav ønskes her oxo ) mvh kse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner jeg ditt etterlyste ektepar i 1900 som bestyrere av et fattighjem. Han er opplysnst f. N. Eiker og hun i Øvre Eiker, jeg skal se om jeg kan finne flere opplysninger: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Går ut i fra at det er dette er paret vi finner på Daler Nordre i Øvre Eiker i folketellinga i 1875: Simen Kristoffersen husfader gift gaardbruger, selveier 1847 Eker, HaugKaren H. Nilsdatter kone gift 1854 Eker, FiskumMarie Hendriksdatter tjener ugift tjenestepige 1856 Eker, FiskumAnders Olsen tjener ugift tjenestedreng 1858 Eker, Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Simen er dåpsbarn nummer 27 her:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 14 (1846-1854), Fødte og døpte 1848, side 37. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Karen Marie er dåpsbarn 122 her:Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 14 (1846-1854), Fødte og døpte 1854, side 157. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.