Gå til innhold
Arkivverket

[#40605] Søker aner til Ole Ringstad (1905-1989)


Gjest Inge Flatmoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Flatmoen

Jeg har funnet en Ole Tofthagen, gift med Anna Korstadhagen, begge Sør-Fron, som skal være foreldre til Ole Ringstad (1905-1989) og Arne Ringstad (1913-92) m.fl.Noen som vet noe om hvem foreldrene til Ole Tofthagen og Anna Korstadhagen var? Finner de ikke i 1900-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Det viser seg å være flere Ole Tofthagen. Noen som har kirkeboken for Sør-Fron fra rundt 1897 til ca 1903?Da skal denne Ole Tofthagen ha gifta seg med Anna A. Korstadhagen, men jeg skulle visst hvilken Ole Tofthagen det dreier seg om. Har en Ole Torgersen født 1865 og en Ole Olsen født 1868.Håper noen har anledning til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Lillian Kristiansen

Hei Inge.Skylder nok deg noen oppslag fra før også jeg, men det gikk litt i stå ei stund!Her kommer imidlertid vielsen du søker.Sør-Fron Klok 4 1896 - 1911 Kort 5/6 Vielse nr.8, s. 182.Vielsesdato: 22/10 1900. Første ekteskap for begge.Ole Olsen, Dagarbeider Tofthagen, født i Tofthagen 1865, far: Husmand Ole Olsen.Anna Andersdatter, født i Korstadhagen i 1875, far: Husmand Anders Svendsen.Forlovere: Morthen L.Kirkestuen og Petter Sveipe. Lysning: 21/10.Håper det hjalp?Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.