Gå til innhold
Arkivverket

[#40615] Registrering av døpte i Bergen


Gjest Inger Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Jeg har forsøkt å sende en forespørsel til Terje Skrolsvik angående denne opplysningen:'Terje E. Skrolsvik har også utvidet døpte i Domkirken i Bergen. Denne gikk tidligere fra 1719-1740, men har nå strukket seg til 1760. Den har med en del barn født utenfor ekteskap som mangler i hoveddatabasen.KS'.Men e-posten til Skrolsvik kommer ikke frem av en eller annen ukjent grunn.Mitt spørsmål er følgende: Er det flere uregistrerte døpte etter 1760, i Domkirken eller i de andre kirkene i Bergen?Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Strømme

Betydningen av nyhetsmeldingen er som følger: I databasen døpte i Bergen 1668-1815 har det falt ut en del registreringer, og i den siste databasen til Terje Skrolsvik er noen av disse som falt ut fra den andre andre databasen kommet med, slik at hullet i den andre til en hvis grad er dekket. Men jeg tror nok at Terje Skrolsvik har et mer detaljert svar, for der er fortsatt noen mangler.Jeg har nå oppdatert mail-adressen på pensjonatsiden hans, så jeg tror det skulle løse problemet med at posten ikke kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Takker for opplysningene, håper på mer informasjon via den oppdaterte e-postadressen til Terje Skrolsvik. Han kan muligens si om det er flere som ikke er kommet med i den digitaliserte utgaven over døpte i Bergen.Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.