Gå til innhold
Arkivverket

[#40621] Johannes Andersen Huusøe under Sem 1865. Svenske


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Lurer på hvor han og hans kone Anna Christina Andersdotter kommer fra i Sverige. Å vilke gårder de har bodd på. To barn er født i Stokke, en på Nøtterøy og to på Sem. Hadde blitt glad for all hjelp.Mvh HanneLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Et bidrag til tyding:Opgiven Datum: 1855 14 aprilNavn: Johannes Andersen Lerby(?) af Haaby Sogn i BohuslehnAlder: 1831 29 april 4 aprilOpgiven Hensigt med Indflytningen: Skal giftes med Pigen Anne Christine Andreasd. Indfl. No 5 1859Fra hvilket Sted …: fra BohuslehnHvor den Indflyttede opholder sig: for(?) Even Nielsen …rødMedbragte Attester: Att for … til … dat 12 Aug 1859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Mitt forslag er:13., 1855 14 April,Johannes Andersen Lekby af Haaby Sogn i Bohuslehn Ungk.,1831 29. Marti/4 April,Skal giftes med pigen Anne Christine Andreassen Indfl No 5 1859 (se forrige side),fra Bohuslehn,hos Even Nielsen Sjuverød (Gårdsnavnet som likner mest av de i ft-1865),Att fra pastor Carlsen til Foss dat 12 Aug 1859.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei HanneLurer på om det skal være Lesbÿ. Se på s`n i Bohuslehn litt nedenfor.Finner dem gift her Permanent sidelenke: LenkePar nummer 26mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson, Johannes Dräng (ogift man)f. 29/4 1831 i Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän)Utvandrad 13/10 1855 från Orrekläpp, Tanum, Göteborgs och Bohus län (Bohuslän) till Horten, Vestfold fylke, Norge Da kan jo dette være min Johnnes,har hatt en mistanke.Kan noen hjelpe med tydingen på vielsen. Og tusen takk til Ketil,Jan Erik og Laila også. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenPrøver meg på følgende:Septb. 6 Ungkarl Johannes Andersen, Håbÿe Sogn i Bohuslehn, 28 1/4 årPige Anne Christine Andreasd., Askiim (Askum?) Sogn i Bohuslehn, 26 1/4 årHans far: Anders Larsen Hennes far: Andreas JacobsenForlovere: Anders O. Bruun?? og Henrik Olsen SøndreborgeLyst 21, 28 Aug og 4 Sept. Ligesaa (Brudgommen), Naturlige kopper beggeAnfør?? 364 No 5, Indflytede, ...? ....? fol. 21 No 38mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Hanne. Om den Johannes du kanskje tror er din i innlegg 7. I såfall er foreldre osv:Husforhør Oreklepp i Tanum 1831-35 side 181:Man Anders Larsson f 23/10-1788 TanumHustrun Anna Gr. Johansd 21/10-1795 TanumSon Emanuell 24/10-1827 TanumSon Johannes 29/4-1831 TanumDotter Laurentia 4/11-1816 TanumDotter Petronella 25/10-1820 TanumDotter Abila 11/5-1834 TanumI det husforhøret det henvises til på Emibas (1851-1857, så er begge foreldre døde. Bare sønnene Emanuel og Johannes som da er hjemme. Svært utydelige anmerkninger på dem begge, vrient å lese, men det virker som begge utvandret til Norge og Horten.Jeg limer det ikke inn her, for du har vel Emibas, men både Emanuel og Johannes står der som utvandret til HOrten på samme dato.Jeg har ikke gått videre i noen husforhør, men kan godt gjøre det om du er sikker på at dette er din familie. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Anne Lene det er min Johannes. Er så glad for opplysningene. Er så glad for all hjelp. Og til deg også Laila. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen Hanne. Så flott at det var dine da. Nå har jeg fulgt dem i husforhørene. Send meg en mail, så oversender jeg det til deg. Hilsen anne lene alenehagen@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.