Gå til innhold
Arkivverket

[#40625] Vil gjerne ha oppslag i FT1900 og Dödboken


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Jeg skulle gjerne hatt et oppslag i disse svenske kildene etter Elsa Reuterskiöld, f. 1892, d. 1967.Med hilsen Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei Espen. Er det denne damen tro, pikenavnet var her Reuterskiöld18920713-160Underdahl f. Reuterskiöld, ElsaTorpvägen 6, UttranDöd 2/12 1967.Kyrkobokförd i Grödinge, Grödinge kn (Stockholms län, Södermanland).Född 13/7 1892 i Hedvig Eleonora (Stockholms stad, Uppland).Gift kvinna (11/6 1921). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Grödinge, Botkyrka kn (Stockholms län, Södermanland)Födelseförsamling i källan: Hedvig Eleonora (Stockholms län)Källor: DB, FS / DOR 67Prøv en etterlysning på denne siden http://genealogi.aland.net/discus/ under källor/CD-skivor/Sveriges befolkning 1900 ang. opplysninger fra 1900 på henne.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

HeiHer er opplysninger fra CD begravde i Stockholm om hvor Elsa og hennes mann Anders er begravet.1892-07-13Underdahl (f. Reuterskiöld), Elsa Folkskollä:an Född 13/7 1892Död 2/12 1967 i Grödinge, Botkyrka kn, Stockholms län.Begravd 8/1 1968 på Skogskyrkogården (område 48, nr 7686E).--Underdahl, Anders TypografBegravd 25/9 1957 på Skogskyrkogården (område 48, nr 7686E).Du kan kontakte Stockholms stadsarkiv på http://www.ssa.stockholm.se/ for å be om kopi av bouppteckning (skifte) for å finne navn på deres barn.Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Står det klart og tydelig at den typograf Anders Underdahl som ligger begravet med Elsa Underdahl er mannen Anders? Dette synes jeg høres svært merkelig ut, for i så fall må det ha vært to sett med Elsa Reuterskiöld og Anders Underdahl/Underdal som har vært gift med hverandre i samme periode...I hvert fall noen av barna til Anders og Elsa Underda(h)l er jo for øvrig svært kjente i både Norge og Sverige (om jeg ikke skyter totalt skivebom da ?!?!?), men i så fall regner jeg nesten med at Espen er godt informert om dette allerede. Vi skal jo ikke drøfte nålevende her, men hvis ikke er det bare å gjøre et søk på Google så kommer det frem der. Det samme gjør det sikkert i noen av skriftene/bøkene som er utgitt om Anders Underdal/Underdahl, jeg husker i hvert fall mine farforeldre hadde én jeg pleide titte i som barn, og der var det familiebilder og det ene med det andre.Alt godt!Hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Er det Karl Axel Fredrik Reuterskiöld og Henrietta Sofia Benedicks som er hennes foreldre?Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Reuterskiöld, Ingrid CharlottaTorpvägen 6, UttranDöd 24/3 1968.Kyrkobokförd i Grödinge, Grödinge kn (Stockholms län, Södermanland).Född 2/10 1889 i Nyköpings västra (Södermanlands län, Södermanland).Ogift kvinna. Bor på samme adresse som Elsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Leste på Margit Sandemo sin side at hun var datter ev Anders Underdal, Elsa Reuterskiöld sin uekte sønn. Far skulle være B. Bjørnsson? Finnes det noe hold i det? Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Det stemmer nok, det. Men det skulle vært interressant å sett dåpen hans i kirkeboken for å se om det står der. Anders var f. 1880 i Nord-Aurdal, Valdres, og døde i 1973.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Reuterskiöld, Axel NSnoilskyv 38 2 tr Stockholm KDöd 19/3 1968.Kyrkobokförd i Sankt Göran, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland).Född 26/8 1899 (ingen uppgift om födel Reuterskiöld, Bengt(Inga adressuppgifter)Död 1/5 1966.Kyrkobokförd i Oscar, Stockholms stad (Stockholms stad, Uppland).Född 23/12 1893 (ingen uppgift om födelseort)Gift man (?/7 1965). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Oscar, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland)Källor: DOR 66 / RFV 66 / UTD 61-67Hans koneReuterskiöld f. Almblom, Signe AxelinaMarkiegård 1:1Död 27/8 1960.Kyrkobokförd i Anderslöv, Anderslövs kn (Malmöhus län, Skåne).Född 18/11 1900 i Kristianstads garnisonsförs (Kristianstads län, Skåne).Gift kvinna (6/10 1947). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Anderslöv, Trelleborgs kn (Skåne län, Skåne)Födelseförsamling i källan: Kristianstads garnisonsförs (Kristianstads län)Källor: DDette er Elsa sine brøder og svigerinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.