Gå til innhold
Arkivverket

[#40640] Kjell T. Lund: 'HAN FAR' Prestehistorie og bygdeliv i Vang, Valdres; OPPSLAG


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Er det noen som har denne boke og som kan gjøre et oppslag for oss; Kjell Tærud Lund: HAN FAR. Prestehistorie og bygdeliv i Vang, Valdres (Vang historielag, 1997).Vi (noen av Ove Wangensteens etterkommere) ønsker opplysninger om Ove Ovesen Wangensteen (1650-1714), prest i Vang i Valdres. Vi er interessert i hva som står om han og hustruen, Kristi Larsdtr Riis' opphav, samt det som står om Oves 'mor' Magnild. Forøvrig er alt av interesse.Send evt mail til affi@online.noMvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Kirsten/Kiesten Lauritzdatter Riis foreldre er velkjente og har jeg vel oppgitt dette i 'hoveddebatten' med kildehenvisninger? Dette er en ganske stor familie og hun hadde dessuten flere hel- og halvsøsken som går for langt å skrive opp alle data om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for rask tilbakemelding Geir, ja jeg er klar over at vi har opplysninger om Kirsten, men av hensyn til debattanter som ikke følger hoveddebatten tok jeg med også henne. Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.