Gå til innhold
Arkivverket

[#40680] Marie Eriksdatter,Sverige


Gjest Ragnhild Trosterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Trosterud

Jeg leter etter Marie Eriksdatter som er født 1834 i Sverige.Hun var gift med Johan Fredrik Jensen fra Moss,Østfold.han var født 1 sep 1824. Hun hadde en datter som heter Elen Marie Johansdatter. Det jeg lurer på er om noen har noe informasjon om Marie Eriksdatter,for eksempel hvor i Sverige hun er født osv. All hjelp mottas med stor takk.Mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Giftet disse seg her i Moss ? I såfall kan jeg finne vielsen, så vil ihvertfall farsnavnet komme frem. Datteren Elen Marie er hun født her i Moss ? Når er hun født ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjenBlandt emigrerte i Sverige (emibas) finner jeg en som kan være aktuell. Hun heter riktignok Erson til etternavn, men jeg har sett ved flere anledninger at Erson/ersdotter brukes til etternavn der det er en Erik som far. Men, jeg vet jo ikke, bare noe å spinne videre på.Ersdotter, Maria Piga (ogift kvinna)f. 7/2 1834 i Gunnarskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 1859 från Berga, Gunnarskog, Värmlands län (Värmland) till Höland, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 187Emibas emigrationsakt: Gunnarskog S 1859 012Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge _____________________________________Når jeg sjekker det opp mot det husforhøret den henvises til, finner jeg at hennes far heter Erik Erson. Håpet det skulle stå noe i husforhøret som kunne bringe oss videre, men det gjorde det ikke.Om det kan være rett person så kan jeg selvfølgelig finne masse informasjon der. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Maria FemaleEvent(s): Birth: Christening: 09 FEB 1834 Gunnarskog, Varmland, SwedenParents: Father: Eric Ersson Family Mother: Malin KallarsdotterKan dette være noe? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Ersdotter, Stina Piga (ogift kvinna)f. 14/11 1836 i Gunnarskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 1860 från Berga, Gunnarskog, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 173Emibas emigrationsakt: Gunnarskog S 1860 008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.