Gå til innhold
Arkivverket

[#40698] Brødrene: Ole, Simen og Johan Larsen, Avskåkålien, Fåberg reiste til Amerika


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Brødrene: Ole Larsen f.23.09.1857, Simen Larsen f.26.03.1861 og Johan Larsen f.05.04.1869, alle født i Avskåkålien i Fåberg. Far Lars Mortensen og mor Johanne Pedersdtr. Brødrene emigrerte til Amerika. Jeg kan ikke finne hvor tid og hvor de reiste. Kan noen hjelpe? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk Tordis! Dette var fort sjekket. Jeg er svært takknemlig dersom du kan spore opp hvor det ble av brødrene og om de har etterkommere. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei ! Census 1900 Bayfield, Washburn Co, WI John Lee født april 1869 til Amerika 1893 gift ca. 1895 med Christiane født aug. 1870 i Norge Barn: Lars født nov. 1895 og Inga født jan. 1898. Denne familien flytter nok like etter 1900 og i 1910 er de i Washington, Snohomish County. Flere barn er kommet til: Julia født ca. 1901 WA, Olga ca. 1902, Clara ca. 1908 og Helen ca. 1909.Jeg skal se etter hvor de er i 1920, men det tar litt tid å sjekke det.Ole finner du her i 1880 Lenke Ser ut til han allerede har gifta seg.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

1920 bor John og Kristina Lee i Everett, Snohomish Co. WA sammen med barna Inga, Julia, Olga, Clara, Helen født ca. 1911 og Jennie født ca. 1912. I 1930 finner jeg ikke John, men Kristina Lee med barna Julia, Clara, Helen og Jennie i Tacoma, Pierce Co, WA. Muligens er John død.Vielse i Lincoln co, WI 20. juni 1895: John Larson Lee og Christine Obbakke.Vielse i Marinette Co, WI 10. aug. 1889 Ole Larsen Lee. Vanskelig å finne kona da det var to vielser den dagen.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk igjen Tordis! Her kom en hel del info. som jeg manglet. Simen og Ole har jeg nesten ingenting om. Christine Obbakke f. 1870 i Norge ? Obbakke er det en gård i Norge skal tro? Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg håper å finne mer. John døde i Everett 2.12.1953, 84 år gammel. Han er ikke nevnt i FT1930, men han kan jo væe borte på arbeid. Kristine Olsdatter Obbakke em. samme år som John. Etternavnet kan vi ikke stole på for de hadde mange rare skrivemåter. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Kan Obbakke kan være Olsen Bakke tro ? Du kan jo se i FT1875 om det finnes ei Kristine Olsdatter Bakke i området her.Jeg har begynt å legge inn i slektsbasen min de opplysningene jeg finner. Jeg sender det til deg.Tror du at det er den rette Ole Larsen som jeg fant i Farmington i 1880 ? I såfall ser det ut til at han ble værende der og fikk flere barn.Jeg skal se om jeg finner noe på Simen også.Har du prøvd å legge inn etterlysning på RootsWeb ? Nå som du muligens vet hvor de bodde kan du legge inn etterlysning på rett stat og county. Da kan det hende du får svar på om det er de rette personene jeg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Jeg er amatør når der angår søking på nett i Amerika. Dette er nok noe som jeg må øve meg på. Det ser ut for meg at Ole er der rette person. jeg skal søke i Norge etter Christine, Kristina Olsdtr. Bakke. Da hun er fødd 1870 i Norge og gift i Amerika 1895 må hun nødvendigvis være å finne både i folketellinf 1875 og emigrerte fra Øst eller Vest. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

De opplysninger du gir meg legger jeg inn på mitt slektsprogran TMG for senere kvalitetssikre. Jeg har pr i dag vel 17000 personer fra øst- og vest-landet. En hel del må kontrollsjekkes på samme måte som Ole, Simen og Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

De opplysninger du gir meg legger jeg inn på mitt slektsprogran TMG for senere kvalitetssikre. Jeg har pr i dag vel 17000 personer fra øst- og vest-landet. En hel del må kontrollsjekkes på samme måte som Ole, Simen og Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre bjørnestad

I Ft.1875 for Fåberg er en Kristine Olsdatter Bakke født 1870. Kan ikke finne henne som emigrert. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Fra en gammel konvolutt er følgende tekst: Mr. Ole Lee, Rheinlender, Wisconsen US Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Fra en gammel konvolutt er følgende tekst: Mr. Ole Lee, Rheinlender, Wisconsen US Amerika. Har tidligere dobbelttrykkt, beklager. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Kristine Olsdatter Bakke (Søre Ål)født 23.8.1870, em. 1895. Opplysn. fra R.Fauskrud. Han har også et bilde av John og familien. Skal se om jeg finne Ole Lee i Rheinlender i kveld. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

I 1910 bor Ole og familien (kone Nellie, 2 sønner og 2 døtre) i Rhinelander, WI. I 1920 og 1930 bor de i California. Har fått en datter til. Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.