Gå til innhold
Arkivverket

[#40707] Jeg gjør oppslag i Folkräkningen 1890 og Sveriges Dödbok


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

EspenFinner du Nils Arnesson med familie på Heden i Dalskog sokn i 1890? Tror det var Älvsborgs län. Vil gjerne vite alt om denne familien i 1890-tellingen.Takk!Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Espen! Finner du Sven Svensson, født 11.12.1859 eller 12.2.1859 i 1890-tellingen? Og hans frue Anna Olsdotter, ukjent fødselsdato, men gifte 13.6.1885? Venter spent. Vennlig hilsen Gunvor Sæther Brække

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei igjen! Letter kanskje litt om du får navnet på et län? Blekinge eller Skåne! Takk! Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Gunvor Var en kandidat Sven Johan Svensson f. 1859 gift med Anna Sofia. Har barna Edla Alfonsina Olivia f. 1883. Sven Edvin f. 1885, Anna Serafina f. 1887 og Carl Gustav Adolf f.1889 De bor i Stockholm, men han er fra Listerby i Blekinge. Har du noen navn på barna så er det lettere? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Jon. Er en Nils Arnesson f. 1824 i Hedan i Dalskog. Gift med Britta Andersdotter f.1849 i Dalskog. Barna er Anders Johan f 1855. Karl Magnus f. 1858.Anna Augusta f.1876. Stina Kajsa f.1879, Teodor f. 1881.Elin f. 1884 og Otto f. 1889.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hei Hanne! Takk for sist. Du hjalp meg med en annen Sven som emigrerte. Denne må bo i Kyrkhult, örkened, Jemshög eller Näsum. Prøv også med fødselsdatoen 12.2.1859!Har et navn Nebbeboda, en av 'byene'. GUNVOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Risting Kielland

Leter etter min bestefars søster: Alma Eugenie født Johnsen i Kristiania (Oslo) 27 mai 1874. Hun skal visstnok ha flyttet til Sverige, men der ender alle spor. Ville være meget takknemlig om du kunne undersøke om hun finnes i folketellinga for 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Svendsen f. Jonsson, Alma EugenieHöstsol, SåstaDöd 21/9 1959.Kyrkobokförd i Täby, Täby kn (Stockholms län, Uppland).Född 27/5 1874 i Norge.Änka. --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Gunvor. Det er to Sven der en Olsson og en Sandstrøm, de er født der. Så har vi de som bor der ,men ikke født på Kyrkhult. Bengtsson, Larsson og Olsson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

HANNE. Merkelig. Har du en som er født i Fröatorp i örkened da? Sven Svensson? Er det ikke fødselsdatoer i folketellingen? GUNVOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det står bare år. Men her har vi Sven Svensson f. 1859. bor i Trånghyltan Loshult i Skåne.Født i örkened. Men han er gift med Bengta Bengtsdotter. Barna er Karoline,Annie,Emil og Ida. Kan han være gift på ny. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

HANNE. Det var ikke han heller. Nå har jeg funnet fødselsdatoen til kona, og hun er Bondd. Anna Olsson.Hun er født den 17.11.1858. Begge Harasjömåla Församling i 1885. Jemshög er i Blekinge. Beklager dersom jeg har rotet det til for deg. Kan det være lettere å finne Anna? Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Gunvor!Har du barnas navn, fødselsdatoer og fødested? Det kan være lettere å lete den veien.Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei GunvorJeg har klart å finne to kandidaterPost 1689400Svensson, Sven Hemmansegaref. 1859 i Jämshög (Blekinge län, Blekinge)Gift man, far i familjenN:o 1 Örlycke Gammalstorp (Blekinge län, Blekinge)Födelseort i källan: Jemshög Blge. l.Post 1689401Olsd:r, Johannaf. 1861 i Mörrum (Blekinge län, Blekinge)h. Gift kvinna, mor i familjenN:o 1 Örlycke Gammalstorp (Blekinge län, Blekinge)Födelseort i källan: Mörrum Blge. l.------------------------------------Post 9918Svensson, Sven Johan Jernarb.f. 1859 i Listerby (Blekinge län, Blekinge)Gift man, far i familjenPhoebus 1. 9. Sankt Nikolai (Stockholms stad, Uppland)Födelseort i källan: Listerby Blek.Post 9919Anna Sofiaf. 1859 i Högby (Kalmar län, Öland)h. Gift kvinna, mor i familjenPhoebus 1. 9. Sankt Nikolai (Stockholms stad, Uppland)Födelseort i källan: Högby Kalm.----------------------------------------Begge par har barn, hvis et av dem virker aktuelle skal du få navn på dem også.Mhv. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Dessverre, Espen! Ser ikke riktig ut. Ett søk til så skal jeg ikke mase mer i denne omgangen!Det er så mange Svenner Svensson! Søk på NEBBEBODA i JEMSHöG, BLEKINGE! Takk. GUNVOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det er en Sven f. 1859 til, men hans far er Håkan Larsson f. 1824 er tresko makare. Mor Sissa Svensdotter f.1828 De bor i Nebbeboda. Her et barn Pernille f. 1866. Er ikke så lett for fars sitt navn stemmer ikke. Å man kan ikke bare skrive nebbeboda, man søker på forsamling og len eller land. Så man må sitte å lete gjennom plassene. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Sæther Brække

Hanne og Espen! Takk for all vennlig hjelp. Jeg har ikke tid til mer så nå får Svennene føle seg 'trygge' en stund.Gunvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Hei Espen. Jeg lurer på om du kan finne dødsdato for Agda Rolén fra Gunnarskog i Värmland? Og om det evt. står noe mer der? Hun døde en gang i 1951. Er født i Segerstad 05.mars 1868. Jeg har henne i 1890 i Gunnarskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Heidi!Det finnes ikke navn med 1950-69, men det er med andre detaljer om personene. Jeg har funnet 3 kandidater:18680305-066(Inga namn- eller adressuppgifter)Död ?/2 1951.Kyrkobokförd i Bromma kbfd, Stockholms stad.(Ingen uppgift om födelseort)Änka. -------------- Kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2000: Bromma, Stockholms stad, Stockholms länKällor: DOR 50-5118680305-350(Inga namn- eller adressuppgifter)Död ?/7 1951.Kyrkobokförd i Örkened, Kristianstads län.(Ingen uppgift om födelseort)Änka (1951). -------------- Kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2000: Örkened, Osby kn, Skåne länKällor: DOR 50-5118680305-430(Inga namn- eller adressuppgifter)Död ?/1 1951.Kyrkobokförd i Slottsstaden, Malmö stad, Malmöhus län.(Ingen uppgift om födelseort)Änka (1943). -------------- Kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2000: Slottsstaden, Malmö kn, Skåne länKällor: DOR 50-51Mhv. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Hei Espen og takk for hjelpen. Jeg ble litt forvirret av dette, men skal se litt nærmere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Nummer som 18680305-430 er personnummer. De første sifrene er fødselsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.