Gå til innhold
Arkivverket

[#40707] Jeg gjør oppslag i Folkräkningen 1890 og Sveriges Dödbok


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Rolén, AgdaTreskog Södra 1Död 15/6 1951.Kyrkobokförd i Gunnarskog (Värmlands län, Värmland).Född 10/3 1868 i Segerstad (Värmlands län, Värmland).Ogift kvinna. -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Gunnarskog, Arvika kn (Värmlands län, Värmland)Födelseförsamling i källan: Segerstad (Värmlands län)Källor: DB, FS / DOR 50-51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Fant henne på 1890 tellingen i Gunnarskog.Bor med Alfred og Emma Rolén, Agda bor på Treskog Södra i 1890 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

Espen: Følgende ønsker jeg at du leter etter i dødboken: 1) Carl Reinhold Andersson født i Gøteborg 1875.2) Johan Hilmer Andersson født i Gøteborg 18683)Clara Wilhelmina Andersson født i Gøteborg 8 spt 1871.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Som en underretning til alle: I tidsrommet 1950-69 fins det ikke med navn, men fødsels, dødsdato, sivilstand og dødssted. Hvis man vet når personen var født, og omtrent når han døde går det oftest greit og finne dødsfallet. Hvis ikke er det vanskelig å bedømme hvilken person som er den rette.Til Håvard: Her har jeg funnet en med samme fødselsdato, som kan være Clara Wilhelmina.18710908-500(Inga namn- eller adressuppgifter)Död ?/3 1955.Kyrkobokförd i Älvsborgs kbfd, Göteborgs kn, Göteborgs och Bohus län.(Ingen uppgift om födelseort)Änka. -------------- Kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2000: Älvsborg, Göteborgs kn, Västra Götalands länKällor: DOR 52-60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

Takk!Finner du ikke de andre? Carl var litograf hvis det hjelper. Johan var på en tid arbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Håvard. Er du sikker på at de brukte etternavnet Andersson. Faren het Carl August Andersson. De kan jo ha brukt både Augustsson eller Carlsson. Fant en Jenny Elfrida f. 1877. Min olderfar og hans brødere brukte farens to forskjellige navn. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

Hanne: Denne Jenny er i min slekt. Hvor fant du henne?Jeg vet at Jenny og Klara brukte Andersson, men er ikke 100% når det gjelder de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

På sveriges 1890 tellingen. Er en cd, mor sto også der. Barna født i Gøteborgs domkyrkeforsamling. Mor Johanna Charlotta Jansson f.1836 Skallsjø i Ælvsborg.Far f.1830 i Lerum Ælvsborg. Adressen deres 1890 er 5 Rot. 82 C. I Gøteborg Masthugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson, Johan Hilmer Ogift manf. 14/3 1868 i Göteborgs domkyrkoförs, Göteborgs och Bohus län (Västergötland)Utvandrad 3/7 1892 från 5 Rote 82 C, Göteborgs Oskar Fredrik, Göteborgs och Bohus län (Västergötland) till AmerikaKälla: Emibas emigrationsakt: Göteborgs Oskar Fredrik O 1892 168 Her vi en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Olsen

At Johan utvandet til USA visste jeg ikke!Fant du dette også på cden?Finner du mer info om familien?Hjertelig takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hvis han dør før 1847 finner jeg han ikke i mine cder. Men legg inn innlegg på Røtter å føde forsamling. Så får du nok hjelp. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Hei, Espen! Kan du se om du finner noen i 1890-tellingen med etternavnet Stöcken eller Stöckens? Jeg leter særlig etter Frantz Daniel S. (f.1824) og hans barn Bernhard Wilhelm S. (f.1861) og Augusta Johanne Dorothea Anette S. (f.1867), men andre med samme etternavn kan også være interessant å få vite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei Knut!Det er ingen med de to navnene, men det er noen som ligner:Hansdotter Stöckel, Anna Kajsa 1824 Stöckel, Hans Fredrik 1848 Stöckel, Johan Petter 1859 Stöckel, Kajsa Stina 1847 Stöckel, Karl Erik 1853 Stöckel, Maria Sofia 1856 Stöcker, Auguste Fredrice Charlotte Lisette 1862 Stöckig, Sofia 1862 v. Stöckel, Ivar Fredrik 1868 v. Stöckel, Ivar Kristian Fredrik 1834Si i fra hvis du vil vite mer om noen av disse.Mhv. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg ser dessverre ikke noen kjente navn her, Espen, men etternavnet jeg er på jakt etter er skrevet på mange vis. Kunne du se om du finner noen 'Stökken' eller 'Stücken'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Auguste Fredrice Charlotte Lisette Stöckig født i Tyskland. Gift med Karl Ernst Bøttcehr f 1859 i Tyskland. Er fabrikk arb formann. Preusisk u Evang. Jobber på Oskarstrøms Jutespinneri og vefveriatiobolag Tyskar. Fødtselsortkilde.Holland O. Preussen.Hun er født i Merthelstein Baden. Så star det Badensisk und. EvBarn Axel f. 1888 i Harburg Hannover Mathilde f. 1890 i Oskarstrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.